درآمدزایی با حفاظت از محیط‌زیست!

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: فعالیت در حوزه حفاظت از محیط‌زیست علاوه بر اینکه می‌تواند راهی برای کسب درآمد محسوب شود، تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی بسیاری را نیز در بر می‌گیرد و از این جهت حفاظت از محیط‌زیست بسیار ارزشمند است.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فناوری‌های مورد نیاز در حوزه محدودسازی آلودگی‌های زیست‌محیطی، اظهار کرد: در حوزه آلودگی هوا می‌توان از تجهیزاتی برای حذف مواد آلاینده یا جلوگیری از ورود آن‌ها به محیط‌زیست استفاده کرد.

وی افزود: علاوه بر آلودگی هوا در حوزه حفاظت از خاک نیز تجهیزات نوین می‌توان به همین شکل کمک کند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در حفاظت از خاک تولید کود و مواد شیمیایی مناسب کشاورزی بسیار اهمیت دارد؛ درواقع باید روش‌های مبتکرانه جدیدی در این حوزه ابداع شود تا مواد غذایی آلوده وارد زندگی انسان‌ها نشود.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی شرکت‌های فناور می‌توانند روش‌هایی برای حفاظت از آلودگی خاک ابداع کنند که با بهره‌برداری از آن‌ها گیاهان تحت تأثیر مواد شیمیایی قرار نگیرند و آلودگی به زندگی انسان‌ها وارد نشود.

نصراصفهانی تاکید کرد: تمام مسائل و روش‌هایی که در حوزه محدودسازی آلودگی‌های زیست‌محیطی مطرح است، دامنه بسیار گسترده‌ای را تشکیل می‌دهد که می‌تواند جمع بسیار بزرگی از واحدهای علمی و تحقیقاتی دنیا را درگیر خود کند.

وی با اشاره به نقش واحدهای علمی‌وتحقیقاتی گفت: واحدهای علمی‌وتحقیقاتی دنیا برای حفاظت از محیط‌زیست در حوزه‌های آسیب‌شناسی، ابداع سیستم‌های نوین و تولید تجهیزاتی که باعث توقف آسیب‌های زیست‌محیطی می‌شود، می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افزود: به طور کلی فعالیت‌هایی که می‌تواند از آسیب‌رسانی به محیط‌زیست جلوگیری کند یا منجر به کاهش آلاینده‌ها شود، جمع بسیار وسیعی از پژوهشگران را درگیر می‌کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: این پژوهشگران و فعالان زیست‌محیطی می‌توانند در حوزه‌های مختلف و در جهت حفاظت از محیط‌زیست به طور مستقل شروع به فعالیت کنند.

نصراصفهانی تاکید کرد: فعالیت در حوزه حفاظت از محیط‌زیست علاوه بر اینکه می‌تواند راهی برای کسب درآمد محسوب شود، تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی بسیاری را نیز در بر می‌گیرد و از این جهت حفاظت از محیط‌زیست بسیار ارزشمند است.

کد خبر 632364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.