بیماری‌هایی که موجب بروز دندان‌درد می‌شود

عواملی مانند سینوزیت، بیماری قلبی، سنگ بزاق و بیماری ریوی می‌تواند موجب بروز دندان‌درد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً دندان‌درد به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان و التهاب لثه رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات بیماری‌ها و مشکلات دیگر نیز موجب بروز این درد می‌شود. بعضی از دندان دردها ناشی از درد فک است و ارتباطی به دندان ندارد. سینوزیت نیز که باعث التهاب غشای مخاطی می‌شود، درد و فشار را در دندان‌های بالای عقبی ایجاد می‌کند، زیرا این دندان‌ها نزدیک سینوس‌ها قرار دارند.

گاهی‌اوقات قلب درد به قسمت‌های مختلف بدن سرایت می‌کند. دندان‌درد در فک پایین می‌تواند نشانه آنژین یا یک حمله قلبی باشد، بنابراین درصورتی‌که دندان‌های شما سالم است، اما احساس درد می‌کنید، به یک متخصص مراجعه کنید؛ همچنین سنگ بزاق نیز ممکن است باعث بروز دندان‌درد شود؛ زمانی که سنگ بزاق که در مجرای یکی از غدد رشد می‌کند، بزرگ شود مجاری بزاق را مسدود می‌کند و باعث بروز دندان‌درد می‌شود.

علاوه بر این بیماری ریه نیز می‌تواند بر دندان‌ها تأثیر بگذارد. متخصصان معتقدند که یکی از نشانه‌های سرطان ریه دردی است که بر دندان‌ها و فک تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین توصیه می‌شود که در صورت بروز دندان‌درد به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی آن مشخص شود.

کد خبر 632340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.