مادران شهدا فرزندان خود را در مکتب اهل بیت (ع) پرورش دادند

یک رزمنده دفاع مقدس گفت: شهدا پرورش‌یافتگان مکتب ائمه اطهار هستند و معرفت و ادب را از خانم ام‌البنین (س) فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ یکشنبه هجدهم دی _ هم‌زمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) که در تقویم کشور به نام روز «تکریم مادران و همسران شهدا» نام‌گذاری شده است، از مادران و همسران شهدا با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه منطقه کاشان و دیگر مسئولان شهرستان در همایش روایت مادری تجلیل شد.

علی‌اصغر رجایی در این همایش که به همت هیئت فرهنگی محبان ابوالفضل کاشان در سالن بزرگ شهر برگزار شد، به الگوگیری مادران و همسران شهدا از حضرت ام‌البنین (س) و نقش ارزشمند آنان در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند. امروز وظیفه تمام آحاد جامعه است که از این سمبل‌ها و تندیس‌های ایثار و مقاومت تجلیل کنند و تا زمانی که نفس در جان داریم، باید دین خود را به شهدا ادا و خانواده معظم شهدا را به نحو شایسته تکریم کنیم.

وی با بیان اینکه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مصادف با روز تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهداست و این بهترین فرصت برای تجلیل از مقام این بزرگواران است، افزود: مادران و همسران شهدا در دفاع از حریم ولایت و امامت در دفاع مقدس با لبیک به امام شهدا، همسران و فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتد.

هم‌رزم سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: شهدا در راه وطن جان خود را فدا و با خداوند معامله کردند. ما نیز باید از آن‌ها درس ایثار و مقاومت بگیریم.

او با اشاره به برگزاری همایش «روایت مادری» تصریح کرد: علت این تمجید نقش مهمی است که درواقع مادری در تمدن بشر، انتقال فرهنگ نسل جدید و سعادتمندی جوامع دارد.

رجایی خانواده شهدا را اسوه استقامت دانست و ادامه داد: شهادت مکتب سازنده‌ای است که شگرف‌ترین اثرات و خلل‌ناپذیرترین واکنش‌های تاریخ را دارد و شهدا چراغ راه آیندگان هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و هنوز در جای‌جای این کشور مادرانی هستند که چندین شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، اضافه کرد: بانوان ما علاوه بر مسئولیت سنگین تربیت فرزند در محیط خانواده در گام دوم انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند.

رزمنده دفاع مقدس هدف از برگزاری این همایش‌ها را انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل جوان عنوان و خاطرنشان کرد: سعی شده است خاطرات شهید قاسم سلیمانی به‌صورت مجموعه کتاب در دسترس همگان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از مادران و همسران شهدا حضور داشتند که از آن‌ها تجلیل شد.

کد خبر 632330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.