اجرا و تکمیل پروژه روشنایی جاده سلامت ناژوان تا پایان امسال

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: اصلاح و ساماندهی و تجمیع سازه‌های روشنایی جاده سلامت ناژوان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، مهدی قائلی با اشاره به آغاز پروژه روشنایی جاده سلامت ناژوان اظهار کرد: این پروژه در چهار فاز اجرایی تعریف و در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه در این پروژه شاهد تجمیع پایه‌های روشنایی دوطرفه جاده سلامت و پارک جنگلی و یکپارچه‌سازی و ایمن‌سازی سازه‌های اطلاع‌رسانی در این مسیر پرمخاطب هستیم، گفت: بسیاری از شهروندان و گردشگران نسبت به فضای تاریک و کم‌نور مسیر جاده سلامت برای استفاده خانواده‌ها در ساعات شبانه گلایه‌مند بودند و مطالبه تأمین روشنایی مناسب در این محدوده را داشتند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: در این مرحله از پروژه، از ابتدای جاده سلامت شماره یک در حاشیه جنوب رودخانه تا انتهای آن واقع در پل ورودی باغ پرندگان تعداد ۱۲۵ پایه روشنایی، هر یک با دو شعله تا پایان سال جاری نصب می‌شود.

وی ادامه داد: در فازهای بعد و سال آینده، بر اساس اولویت‌بندی برنامه و بودجه‌، در مسیر حدفاصل پل وحید تا آغاز جاده سلامت و بخش‌های دیگر، طرح روشنایی جاده سلامت ناژوان تکمیل خواهد شد که البته تأمین روشنایی مناسب مد نظر مدیریت در قالب پروژه‌هایی چند ساله برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

قائلی خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه علاوه بر استفاده از چراغ‌هایی با بازدهی و عمر بیشتر، به کاهش محسوس مصرف انرژی نیز توجه شده است.

وی با اشاره به بهینه‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری ناژوان گفت: با همکاری مدیریت بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، نخستین نیروگاه انرژی خورشیدی عرصه ناژوان نیز با ظرفیت تولید ۷۵ کیلووات ساعت برق تا پایان امسال اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 632180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.