اجرای "مناطق ۳۰" در میلان ایتالیا

میلان ایتالیا برای افزایش امنیت شهروندان، کاهش آلودگی هوا و روان‌تر شدن ترافیک شهری، قصد دارد منطقه محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت را در اکثر خیابان‌های شهر ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر میلان طرحی را تصویب کرد که در آن از شهردار بپه سالا می‌خواهد محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت را در سطح شهر برای ترافیک وضع کند. اگر در نهایت این طرح توسط شورا تصویب شود، این اقدام از اول ژانویه ۲۰۲۴ لازم‌الاجرا می‌شود و محدودیت سرعت را از ۵۰ کیلومتر در ساعت فعلی کاهش می‌دهد.

استدلال این است که کاهش سرعت مجاز به ۳۰ کیلومتر در ساعت در شهر به کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود کیفیت زندگی و هوا کمک می‌کند. این اقدام قبلاً در سایر شهرهای کوچک ایتالیا مانند پارما و بولونیا اجرا شده است.

در ایتالیا، این طرح معمولاً با عنوان منطقه ۳۰ نیز نامیده می‌شود. مسئولان شهری تصمیم گرفته‌اند که این نوع محدودیت سرعت را به جز چند جاده اصلی، به کل شهر گسترش دهند.

اجرای "مناطق ۳۰" در میلان ایتالیا

برخورد بین خودرویی که با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و یک عابر پیاده یا دوچرخه سوار تقریباً کشنده است و برعکس ضربه در سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت تقریباً هرگز کشنده نیست.

قانون پیشنهادی، شواهد علمی را نشان می‌دهد که بین زمان واکنش و ترمز گرفتن خودرویی که با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، فاصله ترمز ۱۳ متر است، در حالی که در سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، خودرو حدود ۲۸ متر قبل از توقف کامل طی می‌کند.

به گفته افرادی که این پیشنهاد را ارائه کردند، طرح مورد نظر تأثیر منفی بر میانگین زمان سفر نخواهد داشت؛ برعکس، حرکت وسایل نقلیه موتوری را با اجتناب از شتاب و ترمز که سوخت بیشتری مصرف می‌کند، دود بیشتری تولید می‌کند و برای ایمنی خطرناک‌تر است، روان‌تر می‌کند. علاوه بر این به لطف استفاده از فناوری‌هایی مانند امواج سبز، این اقدام می‌تواند میانگین سرعت جریان ترافیک را نیز افزایش دهد.

سایر شهرهای اروپایی که قبلاً مناطق ۳۰ کیلومتر در ساعت را معرفی کرده‌اند، پاریس، زوریخ، بروکسل، هلسینکی و والنسیا هستند.

کد خبر 632115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.