رسیدگی وزیر ورزش‌ به تحریف نام «خلیج فارس» توسط فیفا

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، با محکوم کردن تحریف نام «خلیج فارس» در مسابقات کشورهای عربی و استفاده از عنوانی جعلی توسط فیفا و رئیس آن، خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام خلیج فارس با حضور هشت تیم عربی از ششم ژانویه (روز گذشته) به میزبانی شهر بصره عراق با برگزاری مراسم افتتاحیه و انجام دو دیدار رسما آغاز شد و قرار است تا نوزدهم ژانویه ادامه داشته باشد.

در مراسم افتتاحیه که شب گذشته انجام شد، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، حضور داشت؛ اما یکی از اقدامات عجیب و اشتباهی که او و فیفا انجام دادند تایید عبارت نادرست «جام خلیج عرب» به‌جای «خلیج فارس» و به‌کار بردن آن بود که از شب گذشته تاکنون با انتقادات شدیدی مواجه شد.

در پی تحریف نام تاریخی خلیج فارس در جریان تورنمنت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در عراق و استفاده از این نام جعلی و ساختگی در صفحه مجازی منتسب به اینفانتینو و فیفا، سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، با محکوم کردن این تحریف، از فدراسیون فوتبال خواست اقدامات مقتضی ازجمله اعتراض رسمی و پیگیری‌های قانونی را به‌سرعت در دستورکار قرار دهد.

گفتنی است وزیر ورزش و جوانان همچنین دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان را مامور ویژه رسیدگی و پیگیری این موضوع با محوریت فدراسیون فوتبال کرد.

کد خبر 632073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.