اعتراض فدراسیون فوتبال به فیفا در پی استفاده از عبارت جعلی به‌جای «خلیج‌فارس» +عکس

فدراسیون فوتبال پس از به‌کار بردن عبارت «خلیج‌عربی» به فیفا اعتراض کرد و نوشت: به‌جای واژه جعلی از نام «خلیج‌فارس» استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام خلیج‌فارس با حضور هشت‌تیم عربی از ششم ژانویه (روز گذشته) به میزبانی شهر بصره عراق با برگزاری مراسم افتتاحیه و انجام دو دیدار رسماً آغاز شد و قرار است تا نوزدهم ژانویه ادامه داشته باشد. در گروه اول تیم‌های عراق (میزبان)، عربستان‌سعودی، عمان و یمن حضور دارند و تیم‌های امارات، کویت، قطر و بحرین در گروه دوم قرار گرفته‌اند.

در مراسم افتتاحیه که شب گذشته به انجام رسید، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال حضور داشت؛ اما یکی از اقدامات عجیب و اشتباهی که او و فیفا انجام دادند تائید عبارت نادرست «جام خلیج‌عرب» به‌جای «خلیج‌فارس» و به‌کار بردن آن بود که از شب گذشته تاکنون با انتقادات شدیدی مواجه شده است.

فدراسیون فوتبال هم بالاخره نسبت به استفاده فیفا و رئیس آن از عبارت جعلی، واکنش نشان داد:

اعتراض فدراسیون فوتبال به فیفا در پی استفاده از عبارت جعلی به‌جای «خلیج‌فارس» +عکس

گفتنی است علاوه‌بر جیانی اینفانتینو که در پست اینستاگرامی چنین عبارتی را به‌کار برد، فیفا هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار یک استوری این جمله را تکرار کرد و باید دید چه‌زمانی نسبت به تصحیح اشتباه خود اقدام خواهند کرد.

کد خبر 631989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.