خروج بشر از منظومه‌ شمسی غیرممکن است؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در آینده ممکن است بشر بتواند به تکنولوژی مناسبی برای ورود به فضای میان‌ستاره‌ای نیز دست‌یابد، اما بسیاری از مسائلی که اکنون مورد توجه قرار گرفته، تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توریسم فضایی و آینده‌ای که در انتظار این صنعت قرار دارد، اظهار کرد: درحال‌حاضر توریسم فضایی به سفر انسان به ایستگاه‌های فضایی اشاره دارد، اما طبیعتاً در آینده توریسم فضایی گسترده‌تر می‌شود.

وی افزود: در مبحث توریسم فضایی، ابتدا باید سفر به ماه و برقراری توریسم فضایی بین زمین و ماه در اولویت سازمان‌های فضایی قرار گیرد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: به مرور زمان و در آینده‌ای دورتر، ممکن است بشر بتواند توریسم فضایی را بین زمین و مریخ برقرار سازد و علاقه‌مندان قادر باشند به راحتی به مریخ سفر کرده و باز گردند.

وی در رابطه با سفر به سیارات دیگر منظومه‌شمسی و سفرهای میان‌ستاره‌ای گفت: تمام این هدف‌گذاری‌ها مربوط به آینده توریسم فضایی در داخل منظومه‌شمسی و دستیابی به ماه و مریخ است، اما با پیشرفت تکنولوژی می‌توان به سیارات دیگر منظومه شمسی نیز سفر کرد.

مرادی اشاره کرد: در آینده دور و زمانی که تکنولوژی بشر پیشرفت کند، عملاً فضاپیماها به ابزاری متداول مانند هواپیما برای سفر به نقاط مختلف فضا تبدیل می‌شود؛ در این زمان تکنولوژی به قدری پیشرفت می‌کند که انسان به راحتی می‌تواند به سیارات مختلف منظومه‌شمسی سفر کند؛ در چنین شرایطی مباحث مربوط با توریسم فضایی برای حضور در تمام سیارات مطرح می‌شود.

کد خبر 631801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.