بهره‌گیری از تکنولوژی‌های ناسا در ساخت ساعت هوشمند

شرکت سیتی‌زن ساعت هوشمند جدیدی را معرفی کرده که از بهترین شبکه‌های عصبی ناسا و IBM Watson استفاده می‌کند تا سلامتی، خستگی و الگوهای خواب شما را اندازه‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معرفی کروم بوک گیمینگ Vibe CX34، رونمایی از خودرو الکتریکی Afeela EV، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های ناسا در ساخت ساعت هوشمند، جریمه مجدد اپل توسط دادگاه فرانسه، معرفی کارت گرافیک‌های لپ‌تاپ Radeon RX 7000 RDNA 3 و استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان در برگزاری کنکور سراسری جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

معرفی کروم بوک گیمینگ Vibe CX34

ایسوس یکی از شرکت‌هایی بود که مفهوم کروم بوک‌های گیمینگ را به ما معرفی کرد. با این‌حال اولین محصول آن در بازار کروم بوک‌های مخصوص بازی یعنی Vibe CX55 Flip مشخصات سخت‌افزاری ضعیفی داشت و با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core i3 عرضه شد.

اکنون در جریان نمایشگاه CES2023 ایسوس از نسل جدید کروم بوک گیمینگ خود به نام Vibe CX34 رونمایی کرده است. این محصول با مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالا به رقابت با بهترین مدل‌های موجود در بازار خواهد پرداخت. ایسوس در چند نسخه با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل، نمایشگر و خروجی ویدئویی ارتقا یافته همچنین رم و حافظه ذخیره‌سازی بیشتر عرضه می‌شود و از هر نظر نسبت به مدل قبلی خود برتری دارد.

درج علامت تجاری ErgoLift روی کروم بوک CX34 یعنی می‌توان از آن در حالت تبلت نیز استفاده کرد. این ویژگی برای اجرای بازی‌های اندروید منتشرشده در فروشگاه گوگل‌پلی یا استفاده از دستگاه به‌عنوان نمایشگر گیمینگ در نظر گرفته شده است.

رونمایی از خودرو الکتریکی Afeela EV

پس از ماه‌ها انتظار سرانجام نمونه اولیه خودرو الکتریکی سونی و هوندا با نام Afeela EV در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. سونی پیش از این بارها از خودرو مفهومی خود صحبت کرده بود و نمونه‌های اولیه‌ای هم با نام Vision-S 01 و Vision-S 02 رونمایی کرده بود، اما حالا شاهد رونمایی از اولین محصول همکاری سونی با هوندا با نام تازه Afeela EV در نمایشگاه CES لاس‌وگاس هستیم. پیش‌فروش این خودرو الکتریکی قرار است از سال ۲۰۲۵ آغاز شده و عرضه رسمی آن به بازار آمریکای شمالی نیز از سال ۲۰۲۶ شروع خواهد شد.

خودرو الکتریکی سونی و هوندا دارای ۴۵ دوربین و سنسور در اطراف است. این خودرو دارای قدرت پردازشی معادل 800 TOPS است که نشان می‌دهد که Afeela چیزی فراتر از یک خودرو الکتریکی معمولی است. در بخش پردازشی این خودرو از فناوری‌های اسنپ‌دراگون کوالکام استفاده شده و بخش سرگرمی درون خودرو نیز برعهده شرکت نام‌آشنای اپیک گیمز خواهد بود.

از مشخصات فنی اصلی خودرو هنوز اطلاعی در دست نیست، اما سونی و هوندا می‌گویند Afeela قرار است ارزش‌های جدیدی را در صنعت خودرو ایجاد کند. به اعتقاد سونی بهتر است به‌جای توجه به مشخصات فنی مثل قدرت موتور و صفرتا صد، تمرکز این خودرو روی نرم‌افزار، ارتباطات و تجربه کاربری قرار گیرد. طبق انتظار امکانات جدید نرم‌افزاری نیز از طریق آپدیت برای این خودرو عرضه خواهد شد.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های ناسا در ساخت ساعت هوشمند

شرکت سیتی‌زن ساعت هوشمند جدیدی را معرفی کرده که از بهترین شبکه‌های عصبی ناسا و IBM Watson استفاده می‌کند تا سلامتی، خستگی و الگوهای خواب شما را اندازه‌گیری کند. سیتی‌زن CZ اسمارت در کنار اپلیکیشن CZ Smart YouQ که هم برای اندروید و هم برای iOS موجود است، به تعیین امتیاز انرژی حال حاضر شما و پیش‌بینی باقیمانده روز کمک می‌کند.

این ساعت همچنین دارای تست‌های مختصری است که بر پایه و اساس تست وظیفه هوشیاری روانی حرکتی ناسا (+PVT) کار می‌کند که توسط این آژانس فضایی برای تعیین هوشیاری ذهنی فضانوردان استفاده می‌شود. این ساعت الگوهای فعالیت کاربر و زمان‌بندی‌های خواب را دنبال می‌کند تا «اصلاح نیرو» را ایجاد کند تا به کاربر برای هوشیار ماندن و مقابله با خستگی کمک کند. در این ساز و کار کاربران پیشنهادات به موقع در مورد زمان استراحت و زمان ایده‌آل برای تمرین را دریافت خواهند کرد که بسیار مفید خواهد بود.

سیتی‌زن CZ اسمارت در اندازه‌های ۴۱ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شوند که هر دو مدل دارای صفحه نمایش ۱.۳ اینچی از نوع AMOLED و چیپست اسنپدراگون +Wear4100 و حافظه داخلی هشت گیگابایتی هستند. همچنین از سنسورهای ضربان قلب، سنجش میزان اکسیژن خون، ژیروسکوپ، فشارسنج و شتاب‌سنج نیز برخوردار هستند.

جریمه مجدد اپل توسط دادگاه فرانسه

کمتر از یک ماه پیش بود که دادگاهی در فرانسه اپل را به دلیل قوانین اپ‌استور جریمه کرد، اکنون نیز این شرکت بار دیگر به دلایل دیگری جریمه شد. رگلاتورهای فرانسه امروز اپل را به دلیل نقض قوانین حفاظت از داده‌های فرانسه با تبلیغات هدفمند اپ‌استور هشت میلیون یورو جریمه کردند. کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه (CNIL) می‌گوید که اپل قبل از استفاده از شناسه‌ها برای ارائه تبلیغات هدفمند در آپدیت iOS 14.6، رضایت کاربران فرانسوی آیفون را دریافت نکرده است.

اپل به طور پیش فرض در حال جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آن داده‌ها برای تبلیغات بوده و CNIL می‌گوید که کاربران باید تعداد زیادی از اقدامات را برای خاموش کردن تبلیغات در بخش حریم خصوصی برنامه تنظیمات انجام دهند؛ در نتیجه CNIL حکم داده که اپل ماده ۸۲ قانون حفاظت از داده‌ها را نقض کرده که منجر به جریمه هشت میلیون یورویی این شرکت شده است.

معرفی کارت گرافیک‌های لپ‌تاپ Radeon RX 7000 RDNA

اخیراً کنفرانس AMD طی رویداد CES 2023 برگزار شد و این شرکت در آن، از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین معرفی‌های AMD، نسخه لپ تاپ کارت گرافیک‌های Radeon RX 7000 RDNA 3 این شرکت بود که همگی بر پایه لیتوگرافی شش نانومتری هستند.

شرکت AMD نه یک مدل، بلکه چهار مدل کارت گرافیک مخصوص لپ تاپ از سری Radeon RX 7000 بر پایه معماری RDNA 3 معرفی کرده است. این چهار مدل شامل کارت گرافیک‌های Radeon RX 7600M، Radeon RX 7600S، Radeon RX 7700S و Radeon RX 7600M XT می‌شوند. تمام این چهار کارت گرافیک بر پایه سیلیکون جدید Navi 33 هستند که مساحت بستر ۲۰۴ میلی‌متر مربعی دارد و از نود ۶ نانومتری TSMC 5N برای آن استفاده شده است.

استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان در برگزاری کنکور سراسری

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای موضوع اینترنت در زمان برگزاری کنکور ۲ راه حل وجود دارد؛ نخستین راه حل این است که اینترنت منطقه‌ای که حوزه امتحانی است در زمان کنکور قطع شود. مطمئن هستم که مردم با نیز با توجه به سیر زیاد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری کنکور همکاری لازم را با ما خواهند داشت.

وی افزود: افزود: دومین راه حل این است که از تجهیزات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های امتحانی استفاده شود و تلاش شود تا شرایط امنی ایجاد شود تا داوطلبان به خوبی در آزمون سراسری شرکت کنند.

کد خبر 631712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.