سپاهان ۲- مس کرمان صفر/ پایان خوش نیم فصل با درخشش شهریار

تیم فوتبال سپاهان با درخشش شهریار مغانلو موفق به شکست مس کرمان در آخرین دیدار نیم فصل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _پنجشنبه، پانزدهم دی‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و مس کرمان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و مس کرمان

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقیقه ۷) و محمد علی نژاد (دقیقه ۴۱) برای سپاهان

اخطار: محمد امین کاظمیان (دقیقه ۷۸) از مس کرمان

سپاهان: پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، مسعود ریگی (۷۲- محمد قربانی)، امید نورافکن (۷۲- یاسین سلمانی)، محمد کریمی (۷۲- جلال الدین علیمحمدی)، محمد علی‌نژاد (۶۷- آریا یوسفی)، فرشاد احمدزاده (۸۴- الویس کامسوبا) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

مس کرمان: حسین شهریاری (۲۲- آرمان شهدادنژاد)، سید جلال عبدی (۷۰- محمد صبوری)، سید محمد ستاری، امیرحسین عسگری، مهدی ناظمی، جرج بورا، علیرضا قادری، امیرحسین بهزادی (۴۶- سامان تورانیان)، محمدصالح محمدی، محمد قاسمی‌نژاد (۴۶- محمد امین کاظمیان) و شروین بزرگ

سرمربی: فرزاد حسین خانی

داور: امیر ایار

شرح بازی:

سپاهان پس از شکست هفته گذشته مقابل پیکان با انگیزه جبران و اعاده حیثیت به مصاف مس کرمان رفته بود و از همان ابتدا نیز نشان داد با توپ پر به میدان آمده است. شاگردان مورایس که خاطرات تلخی از بازی برابر تیم‌های دفاعی در هفته‌های گذشته داشتند، این بار با فشار شدیدی که در ابتدای بازی روی دروازه مس گذاشتند به گلی زودهنگام توسط شهریار مغانلو رسیدند تا ادامه بازی برای سپاهان راحت تر دنبال شود. مس کرمان که با هفت تغییر نسبت به بازی قبلی برابر سپاهان قرار گرفته بود به نظر چندان آماده این جدال سخت با سپاهان در نقش جهان نشده بود و این سپاهان بود که در نیمه نخست کاملاً سوار بر توپ و میدان بود و موقعیت خلق می‌کرد. بازی برتر شاگردان مورایس در ادامه نیمه نخست گل دوم را هم برای این تیم در پی داشت تا در پایان نیمه نخست، خیال سپاهان بابت پیروزی تا حدودی راحت باشد.

برتری سپاهان در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد اما موقعیت‌های زیادی که این تیم در نتیجه فضای باز در یک سوم دفاعی مس به دست می‌آورد با بی دقتی یا بدشانسی بازیکنان سپاهان به گل تبدیل نمی‌شد تا برتری سپاهان پرگل‌تر نشود. مورایس در اواسط نیمه دوم به کلی ترکیب خط هافبک سه نفره خود را تغییر داد تا چینش جدید در میانه میدان را هم ارزیابی کند اما این تغییرات گل‌های بعدی را برای سپاهان در پی نداشت تا بازی با همان دو گلی که در نیمه نخست توسط مغانلو و علی نژاد به ثمر رسیده بود، به سود سپاهان به پایان برسد.

سپاهان با پیروزی در این دیدار ۲۷ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال در پایان نیم فصل به رده دوم جدول صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۷- سپاهان) - کرنر ارسالی فرشاد احمدزاده به مرکز محوطه جریمه با ضربه سر شهریار مغانلو تبدیل به گل اول سپاهان شد.

۰-۲ (دقیقه ۴۱- سپاهان) - اشتباه بازیکنان مس در پاسکاری باعث شد توپ در میانه میدان به مغانلو برسد و او که فضای خوبی را پشت مدافعان مس دید با یک پاس در عمق زیبا موجب تک به تک شدن علی نژاد با دروازه بان مس شد تا در نهایت او با ضربه‌ای دقیق دروازه مس را برای دومین بار باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- شوت پای راست امید نورافکن از پشت محوطه جریمه در دستان شهریاری قرار گرفت.

دقیقه ۳۰- کرنر ارسالی فرشاد احمدزاده در نزدیکی نقطه پنالتی با ضربه سر مغانلو همراه شد اما شهداد نژاد با شیرجه‌ای بلند توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۷- در یک رفت و برگشت توپ در پشت محوطه جریمه به محمد صالح محمدی رسید و ضربه خطرناک او را پیام نیازمند با زحمت با دست مخالف از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۲- شوت سرکش نورافکن با پای چپ از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳- لو دادن توپ در محوطه جریمه مس باعث شد توپ به احمدزاده برسد و او با یک پاس رو به بیرون مغانلو را صاحب موقعیت عالی کند اما ضربه مغانلو درست به همان جایی زده شد که شهدادنژاد حضور داشت.

دقیقه ۸۹- ارسال تیز رامین رضاییان از سمت راست می‌رفت تا به مغانلو برسد و به گل تبدیل شود اما مهاجم سپاهان یک قدم کم آورد تا توپ عرض زمین را طی کند و از سوی دیگر به بیرون برود.

حواشی:

* قبل از آغاز بازی یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت پله، اسطوره فوتبال جهان و برزیل اعلام شد و بازیکنان و داوران در میانه میدان حلقه زدند.

* حسین شهریاری، دروازه بان مس در اواسط نیمه نخست روی یک کرنر دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه زانوی پای چپ شد تا پس از چندین دقیقه توقف بازی در نهایت آرمان شهدادنژاد، دروازه بان ذخیره مس به جای شهریاری وارد زمین شود.

بهترین بازیکن:

بدون شک شهریار مغانلو با یک گل و یک پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن در پیروزی سپاهان در این دیدار بود و به شایستگی بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 631638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.