نقش نهاد گزینش در بسترسازی برای پیشرفت انقلاب اسلامی ایران

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی، زمینه برای رسیدن به افق‌های توسعه پایدار مورد نظر در بیانیه گام دوم انقلاب فراهم آمده است که بی‌تردید نهاد گزینش در بسترسازی برای این پیشرفت نقش پیشران دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری پیامی به مناسبت پانزدهم دی‌ماه سالگرد تشکیل گزینش صادر کرد. در متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش آمده است:

«با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی پیشرو و تحول‌خواه زمینه برای رسیدن به افق‌های توسعه پایدار موردنظر در بیانیه گام دوم انقلاب با اتکا بر نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی به عنوان مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور فراهم آمده است، بی‌تردید نهاد گزینش در بسترسازی برای این پیشرفت نقش پیشران دارد و ناگزیر به ارائه الگویی مطلوب از گزینش پویا و تأثیر گذار است.

درعصرحاضر نمی‌توان نقش حیاتی و سرنوشت‌ساز نیروی انسانی را در امر توسعه نادیده گرفت، از این رو که حضرت امام خمینی (ره) با درکی عمیق و تیزبینانه درپانزدهم دی‌ماه سال ۱۳۶۱ با صدور پیام تاریخی بنیان تنقیح و تشکیل گزینش کشور را فراهم آوردند و چشم‌انداز آن را به خوبی ترسیم کردند.

در سیر تاریخی تشکیل و مدیریت این مجموعه از نظر کارکردی و ساختاری، شاهد تغییرات و تحولات زیادی بوده‌ایم و یکی از چالش‌های آن موضوع بهبود معیارها و به‌روزرسانی روش‌های گزینش نیروی انسانی متعهد و متخصص است که در ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام اداری مورد تأکید جدی و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و برنامه‌های دولت مردمی قرار گرفته است.

بی‌تردید نقش بی‌بدیل گزینش و گزینشگران آموزش‌وپرورش نیز از منظر انتخاب معلمان و مربیان شایسته و هم از منظر تأثیر شگرف آن در تربیت فراگیر آینده‌سازان میهن اسلامی و نیز تأمین نیروی انسانی موردنیاز سایر دستگاه‌ها شایان توجه مضاعف است.

با تبریک و پاسداشت تشکیل گزینش که مقارن با ایام سالگرد شهادت سردار آسمانی شهید سلیمانی است مراتب تشکر و قدردانی وافر خود را از تمام تلاشگران خوشنام و بی‌ادعای این عرصه به ویژه همکارانم در گزینش آموزش‌وپرورش ابراز می‌کنم و سلامت و سعادت و توفیق آن‌ها را از درگاه احدیت مسئلت می‌نمایم.»

کد خبر 631603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.