شورای امنیت درباره مسجدالاقصی نشست اضطراری برگزار می‌کند

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل اواخر وقت پنجشنبه شب درباره مسجدالاقصی و هتک حرمت مستمر به این مسجد توسط رژیم صهیونیستی، نشست اضطراری برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر وقت پنجشنبه شب به درخواست هیئت‌های نمایندگی برخی کشورهای عربی برای بررسی تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تهدید وضعیت موجود این مسجد جلسه برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد اعلام کرد که خالد الخیاری، دستیار دبیرکل این سازمان در امور سیاسی و صلح، در نشستی با عنوان «وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین» گزارشی را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

این خبر در حالی است که وبگاه صهیونیستی «والا» گزارش داد که تل‌آویو تلاش می‌کند تا از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد هتک حرمت به مسجدالاقصی توسط ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

در این راستا، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تلگرافی محرمانه را به ۱۵ سفیر خود در کشورهای عضو شورای امنیت ارسال کرد و به آنها دستور داد تا از مقامات این کشورها بخواهند با بررسی پرونده هتک حرمت مسجد الاقصی مخالفت و از صدور بیانیه از سوی ریاست شورای امنیت یا اظهار نظر مطبوعاتی جلوگیری کنند.

گفتنی است که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه گذشته با همراهی تعدادی از شهرک‌نشینان و تحت تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند. این حمله حدود ۱۷ دقیقه به طول انجامید.

کد خبر 631580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.