تغییر لحن صدا از جمله علائم اوتیسم است

متخصصان معتقدند که تغییر لحن صدا می‌تواند یکی از علائم بیماری اوتیسم در نظر گرفته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان موسسه تحقیقات اوتیسم در کالیفرنیا اعلام کرده‌اند که تشخیص بیماری اوتیسم به پزشک نیاز دارد، اما والدین و مراقبان باید از علائم مربوط به آن آگاه باشند. کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است علائم اجتماعی، ارتباطی و رفتاری مختلف را تجربه کنند. این علائم می‌تواند شامل مشکل در برقراری ارتباط با افراد دیگر باشد که معمولاً در اوایل دوران کودکی پدیدار می‌شود.

به گفته متخصصان، یکی از علائم بیماری اوتیسم می‌تواند تغییر لحن صدا باشد، به طوری که ممکن است برخی افراد مبتلا به اوتیسم در تنظیم لحن صدای خود مشکل داشته باشند. آن‌ها ممکن است خیلی بلند، خیلی آرام یا با صدایی یکنواخت صحبت کنند. از جمله دیگر علائم رایج اوتیسم می‌توان به تماس چشمی ضعیف یا اجتناب از برقراری تماس چشمی اشاره کرد.

کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است با اسباب‌بازی‌ها یا اشیای دیگر به روش غیرمعمول بازی کنند. حتی ممکن است برخی از آن‌ها با کوبیدن سر خود به دیوار، خاراندن پوست یا گاز گرفتن دست به خود آسیب وارد کنند. همچنین، شرایط خاص مانند تشنج، اضطراب، اختلالات خواب، اختلالات گوارشی، متابولیک و سیستم ایمنی نیز می‌تواند با اوتیسم همراه شود.

کد خبر 631465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.