جهاد تبیین پیش‌نیاز مطالبه‌گری آگاهانه و ایجاد تحول در جامعه است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون، جهاد تبیین را یک فریضه قطعی و فوری دانستند. چراکه آگاه‌سازی و تبیین حقایق مهم‌ترین پادزهری است که می‌تواند زهر هجمه‌های بی‌امان و روایت‌های جعلی را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی بعدازظهر امروز _ چهارشنبه چهاردهم دی‌ _ در جمع مسئولان و مدیران روابط عمومی ادارات شهرستان لنجان، جهاد تبیین را نقطه مقابل جنگ روانی دشمنان دانست و اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی پس از شکست در اجرای توطئه‌های مختلف، این بار با جنگ ترکیبی به میدان آمده‌اند و در این مسیر با تغییر واقعیت‌ها و انتشار روایت‌های جعلی در فضای رسانه‌ای به‌دنبال گمراه کردن نسل جوان هستند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های معاند و برخی افراد خودفروخته با پشتوانه پول‌های غربی و عربی به میدان آمده‌اند تا درمقابل پیام انقلاب اسلامی بایستند، افزود: جنگ روایت‌ها و نوع روایت یک رویداد موجب جریان‌سازی می‌شود. از این رو مستکبران جهان در این جنگ روانی از تیترهای منفی، تحلیل‌های سیاه و آمار جعلی استفاده می‌کنند تا افکار عمومی جامعه را تضعیف کنند و درنهایت ملت ایران از آینده انقلاب ناامید شود.

فرماندار شهرستان لنجان جهاد تبیین را پیش‌نیاز ایجاد تحول و مطالبه‌گری آگاهانه دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون، جهاد تبیین را یک فریضه قطعی و فوری دانستند. چراکه آگاه‌سازی و تبیین حقایق مهم‌ترین پادزهری است که می‌تواند زهر هجمه‌های بی‌امان و روایت‌های جعلی را خنثی کند.

وی ادامه داد: امروز استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده‌ است. از این رو دشمنان در مسیری حرکت می‌کنند که نقاط قوت و دستاوردهای مهم را به شکل منفی ارائه کنند تا افکار عمومی مدام بمباران خبری شود و جهاد تبیین درمقابل هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار دارد.

محمدی با اشاره به اهداف تروریسم رسانه‌ای دشمنان ایران اسلامی اضافه کرد: هیچ عقل سلیمی منکر کاستی‌های نبوده و نیست؛ اما باید سوال کرد چرا در جنگ روایت‌ها بعضی کاستی‌ها و اشتباهات در ایران بیشتر از دیگر نقاط جهان بزرگ‌نمایی شده و به خط نخست خبری رسانه‌های معاند تبدیل می‌شود.

وی عملکرد جهادی، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را ضامن موفقیت جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: مسئولان شهرستان لنجان باید در مسیر تبیین حقایق گام بردارند و با بیان واقعیت‌ها دستاوردهای به‌دست‌آمده در حوزه‌های مختلف را به اطلاع مردم برسانند و در معرض دید عموم قرار دهند تا شهروندان با لمس خدمات ارائه‌شده به آینده امیدوار باشند و از سوی دیگر از بار سیاه‌نمایی‌ها کاسته شود.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز باید با روحیه جهادی روایت‌های جعلی را خنثی و با بیان دستاوردها رویدادها را به فرصت تبدیل کرد. در این میان باید همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند بسیاری از مباحث را مورد توجه قرار داد. چراکه اصل قطعی در جهاد تبیین و بازگویی حقایق، استفاده از شیوه‌های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی، و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری در مواجهه با افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه انگیزه دشمنان در جنگ روایت‌ها ناامیدسازی مردم ایران از مسئولان و خادمان خود است، افزود: اقداماتی که در ادارات و دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، باید برای مردم بازگو شود. از این رو انتظار می‌رود جهاد تبیین در حوزه اطلاع‌رسانی با تولید محتواهای مناسب سرلوحه فعالیت‌های روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت فعالیت شورای اطلاع‌رسانی در شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورای اطلاع‎‌رسانی تقویت سرمایه اجتماعی است. از این رو فعالیت جهادی روابط عمومی‌ها در ادارات، فعال شدن بیش از پیش تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها و انتشار تولیدات رسانه‌ای فاخر و توجه به خلاقیت در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متناسب با نیاز جوانان از مباحثی است که باید در راستای تحقق اهداف شورای اطلاع‌رسانی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 631452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.