حذف ۹ درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده مراکز رفاهی فرهنگیان

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: ۹ درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده برای فرهنگیان در مراکز رفاهی و خانه معلم حذف شده است.

سیدعلی مدینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طی سه ماه اخیر امسال ضمن برگزاری جلسات موفق به حذف ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده مراکز رفاهی فرهنگیان شدیم، اظهار کرد: برای ارائه خدمات در خانه فرهنگیان دو نرخ موجود است که همکاران فرهنگی معاف از پرداخت ۹ درصد ارزش‌افزوده هستند، اما سایر مراجعان آن را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: توسعه و تجهیزات مراکز رفاهی فرهنگیان و خدمت‌رسانی مطلوب، بسترهای مناسب سفرهای زیارتی و سیاحتی در طول سال باید برای فرهنگیان متناسب با شرایط منطقه برنامه‌ریزی شود.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره اسکان ۷۵۰ هزار نفر در نوروز امسال، تصریح کرد: در سال جاری میزبانی فرهنگیان و مسافران را با مناسب‌ترین شرایط عهده‌دار شدیم و کمال همکاری در اسکان نوروزی در سال ۱۴۰۲ نیز انتظار می‌رود.

وی پیرامون اینکه توجه به امور رفاهی فرهنگیان سرمایه‌گذاری مطلوبی در آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت است، گفت: تمام فعالیت‌های پشتیانی و رفاه، موتور محرک معلمان به منظور اثرگذاری بیشتر با توان بالاتر و به شیوه بهتر بر دانش‌آموزان است.

مدینه اظهار کرد: در حوزه رفاه، خدمات و تعاون انتظار این است که بیشتر از گذشته در تمام زمینه‌ها تلاش شود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا دغدغه‌ها از طریق بیمه، صندوق‌های قرض‌الحسنه و وام ضروری مورد توجه قرار گیرد و اعضای صندوق و پس‌انداز آن با برنامه‌ریزی، مطابق قانون و همراه با هیئت مدیره افزایش یابد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امکان رشد، تعالی و رونق در حوزه تسهیلات وجود دارد و باید حفظ شخصیت، حرمت و کرامت افراد در اولویت قرار گیرد و تعامل با سایر قرض‌الحسنه‌ها در اداره و منطقه مورد انتظار است و چنانچه مشکل همکاری با پرداخت سقف وام رفع نشد، از تعامل با سایر قرض‌الحسنه‌ها برای رفع کردن دغدغه فرهنگیان می‌توان گام برداشت.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن نرخ تورم انتظار می‌رود تا رشد نموداری صندوق نواحی و مناطق استان اصفهان به‌صورت معقول و منطقی انجام گیرد و ضمن قرارداد آموزش و پرورش استان اصفهان با بیمه دانا باید تعامل با این بیمه در حوزه‌های گوناگون صددرصدی باشد.

کد خبر 631432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.