دولت در اجرای طرح مکانیزه آبیاری فضای سبز کمک کند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مبلغ کل طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز شهر را تامین کند، بنابراین اجرای این طرح کمک دولت را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز_ چهارشنبه چهاردهم دی_ در جلسه کمیسیون شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: یکی از ضروریات اجرای پروژه‌های شهری در شرایط کنونی بحران آب، طرح مکانیزه کردن شبکه آبیاری و حذف سیستم سنتی، عملیات خطوط آبرسانی است.

وی با بیان اینکه شهرداری در این راستا باید تدابیر لازم را اندیشیده و بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی دقیق طرح را اجرایی کند، ادامه داد: توسعه شبکه آبرسانی فضای سبز شهری به صورت مکانیزه با هدف مدیریت مصرف انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌ها، همچون گذشته در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شرایط آب‌وهوایی و اقلیم شهر همدان، گفت: کاشت درختان کم‌آب‌بر و گونه‌های بومی باید مدنظر قرار گیرد.

وی در خصوص اینکه طرح تأمین، توزیع و انتقال آب فضای سبز شهر که توسط شهرداری تکمیل شده است، مطلوب است، اضافه کرد: ضروری است در خصوص نهایی شدن این طرح از نظرات اساتید دانشگاهی و متخصصان بومی نیز استفاده شود.

نظری افزود: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مبلغ کل طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز شهر را تأمین کند بنابراین اجرای این طرح کمک دولت را می‌طلبد، شهرداری برای اجرای طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز شهر برنامه جامعی را به شورا ارائه دهد تا در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ و در سال آینده اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: تشکیل پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران در نقاط مختلف شهر مورد تاکید است و با توجه به وضعیت و شرایط نامطلوب زیست‌محیطی این پایگاه‌ها ضروری است.

کد خبر 631408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.