مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مازوت‌سوزی در اصفهان به‌رغم حجم سنگین آلایندگی‌ها/ کاهش آلایندگی اتوبوس‌های شهری»، «بررسی چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت از مشکلات سازمان‌های شهرداری اصفهان»، «عوارض آلایندگی شهر اصفهان پرداخت نشده است»، «پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان اصلاح می‌شود»، «اجرای طرح جمع‌آوری ضایعات چای در شهر اصفهان»، «منابع سه‌گانه خرید اتوبوس‌های جدید/ «اصرو» تکمیل می‌شود»، «معرفی پروژه‌های شهرداری اصفهان در یک رویداد بین‌المللی»، «درباره معضل آب اصفهان اتفاق نظر وجود ندارد/ شیوه اجرای طرح جمع‌آوری زباله اصلاح شود»، «گلایه چندباره رئیس شورا از مازوت‌سوزی در اصفهان/ این وضعیت جای تاسف دارد» و «قتل‌عام مردم اصفهان با مازوت‌سوزی/ وضعیت حمل زباله خوب نیست»، مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

مازوت‌سوزی در اصفهان به‌رغم حجم سنگین آلایندگی‌ها/ کاهش آلایندگی اتوبوس‌های شهری

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، گفت: تمام خودروهای ترددکننده در سطح شهر سهم پنج‌درصدی در آلایندگی هوا دارند و مبدا بیشتر آلاینده‌ها کارخانه‌های اطراف شهر است؛ با وجود این، این روزها نیروگاه اصفهان سوخت خود را تغییر داده و از مازوت استفاده می‌کند.

بررسی چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت از مشکلات سازمان‌های شهرداری اصفهان

سید احمد مرتضوی، مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان، با بیان اینکه شهرداری به‌منظور خدمت‌رسانی به شهروندان و در راستای اهداف و وظایف خود، علاوه بر تقسیم‌بندی محدوده‌های جغرافیایی شهر به مناطق مختلف، از ظرفیت خدمات سازمان‌های پانزده‌گانه وابسته با توجه به حوزه‌های تخصصی برای انجام وظایف بهره می‌گیرد، گفت: جلسات شورای سازمان‌های وابسته به شهرداری، مطابق با اساسنامه، هرساله در دو نوبت تیرماه و دی‌ماه برگزار می‌شود.

عوارض آلایندگی شهر اصفهان پرداخت نشده است

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان، گفت: هنوز یک ریال بابت عوارض آلایندگی به شهر اصفهان پرداخت نشده است، در حالی که ما همچنان در حال بررسی پرداخت عوارض آلایندگی سال ۹۲ هستیم.

پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان اصلاح می‌شود

مهدی صیرفی‌نژاد، مدیر پروژه احداث پست برق جدید سازمان فاوای شهرداری اصفهان، گفت: پست برق ۲۰ کیلوولت مرکز داده شهرداری اصفهان‌، واقع در حیاط سازمان فاوا با توجه به قدمت ۳۳ساله آن با تایید کمیسیون عالی فروش انشعاب برق اصلاح خواهد شد، اما با توجه به موانع موجود این اقدام تاکنون به طول انجامیده است.

اجرای طرح جمع‌آوری ضایعات چای در شهر اصفهان

شهرداری اصفهان در نظر دارد طبق مفاد ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، به‌عنوان مدیر اجرایی و همچنین بر اساس شرح وظایف خود در ارتقای کیفی مدیریت پسماندها و اجرای دقیق‌تر و گام‌به‌گام طرح تفکیک از مبدا، برنامه جمع‌آوری ضایعات چای (تفاله) تولیدشده در تمام ساختمان‌های اداری واقع در شهر اصفهان را با هدف ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی، به‌صورت مجزا توسط خودروهای پسماند خشک (بازیافت)، از اول دی‌ماه امسال اجرا کند.

منابع سه‌گانه خرید اتوبوس‌های جدید/ «اصرو» تکمیل می‌شود

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: بخشی از اعتبارات مربوط به خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید برای شهر اصفهان در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده بود. بخش دیگر به‌صورت اوراق مشارکت و مبلغی با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه به‌دلیل اولویت داشتن خرید اتوبوس تامین شده است.

معرفی پروژه‌های شهرداری اصفهان در یک رویداد بین‌المللی

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری استان در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد که در این رویداد، شهرداری اصفهان تعداد زیادی از پروژه‌های خود را معرفی خواهد کرد و مجوزهای آن از سازمان‌های مختلف به‌صورت بدون نام داخل کیف مجوزها قرار داده می‌شود.

درباره معضل آب اصفهان اتفاق نظر وجود ندارد/ شیوه اجرای طرح جمع‌آوری زباله اصلاح شود

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: از ورود هرگونه آبی که مشکل آب شرب، محیط‌زیست، اشتغال و کشاورزان اصفهان را رفع کند و سبب زنده ماندن زاینده‌رود شود، دفاع می‌کنیم.

گلایه چندباره رئیس شورا از مازوت‌سوزی در اصفهان/ این وضعیت جای تاسف دارد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: نیروگاه با چهار مشعل و هر کدام در هر ساعت ۴۰ هزار لیتر مازوت می‌سوزاند و ضایعات آن در هوا گسترده می‌شود که جای تاسف دارد. تنها راه این است که نهضتی را برای انتقال این صنایع آغاز کنیم.

قتل‌عام مردم اصفهان با مازوت‌سوزی/ وضعیت حمل زباله خوب نیست

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه استفاده بی‌شرمانه از مازوت ظلم و خیانت به مردم اصفهان است، گفت: نیروگاه شهید منتظری و دیگر صنایعی که از سوخت‌های غیرمتعارف استفاده کنند، به‌نوعی قتل‌عام مردم اصفهان را رقم می‌زنند.

کد خبر 631364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.