شهید سلیمانی الگوی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی الگوی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بود، گفت: این شهید والامقام قهرمان ملت ایران و امت اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسلامی امروز _چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه_ در شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مناسبت‌های هفته، اظهار کرد: نهم دی‌ماه، روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت است، روزی که درواقع امت، خالق حماسه ماندگار ۹ دی شدند و با هدایت‌های الهی به‌هنگام در صحنه حضور یافتند و بزرگ‌ترین فتنه علیه نظام را خنثی کردند.

وی با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی، افزود: آیت‌الله مصباح‌یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی در کنار هم برای تحکیم مبانی اسلام و انقلاب اسلامی و ورود به تمدن اسلامی تلاش کردند و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تأکید داشتند که این دو بزرگوار در این سه حوزه الگو هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: روز سیزدهم دی‌ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی روز جهانی مقاومت و شهادت است، کسی که الگوی اخلاص و عمل است و از نظر مقام معظم رهبری شهادت سردار سلیمانی یک حادثه تاریخی است، حادثه‌ای که از یاد تاریخ نخواهد رفت و ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران و امت اسلامی شد و ملت ایران نام شهید سلیمانی و همراهان وی را بزرگ خواهد داشت.

وی با اشاره به ماده ۱۰۱ و اشکالات شکلی لوایح، گفت: در ماده ۱۰۱، شهرداری ابتدا باید ۲۵ درصد سرانه را تعیین تکلیف کند و سپس سراغ شوارع طرح تفصیلی و سپس به سراغ شوارع طرح تفکیک بروید، این شیوه را بعضی از مدیران منطقه از آن خبر ندارند و باید به‌صورت بخشنامه به تمام مناطق فرستاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه دریافت مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور، گفت: این پول در قالب طرح‌های عمرانی به شهرداری برگردانده می‌شود و کمک بلاعوض نخواهد بود و متولی مشخصی دارد.

اهمیت تدوین پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهر قم

معصومه آمره، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی و جایگاه وی در تثبیت انقلاب اظهار کرد: شهید سلیمانی الگویی برای داشتن بصیرت و روشن‌بینی در توطئه‌های دشمن است.

وی با اشاره به لایحه دریافت مجوز اعمال مساعدت پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی زائران راهیان نور، افزود: شورا هیچ وقت با کمک به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و انقلابی مخالفت ندارد اما این لایحه بدون هیچ گونه پیوست برنامه‌ای به شورا فرستاده شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت ارسال لوایح با پیوست برنامه‌ای تصریح کرد: شهرداری باید نسبت به تدوین پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای پروژه‌های عمرانی شهری اهتمام داشته باشد.

آمره یادآور شد: تدوین پیوست‌های فرهنگی اجتماعی پروژه‌های شهری باید به‌خوبی صورت گیرد و نسبت به تدوین پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌های سخت‌افزاری باید تلاش بیشتری شود.

لزوم کمک مدیریت شهری به مجموعه‌های مردم نهاد در برگزاری اردوهای راهیان نور

حجت‌الاسلام مرتضی استقامت، عضو شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی کل جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست و اعتقاد داشت وقتی به مردم خدمت می‌کنیم، مدافع حرم هستیم.

وی برگزاری اردوی راهیان نور را در تربیت نسل سوم و چهارم مؤثر دانست و افزود: امروز لزوم انجام کار فرهنگی برای دهه هشتادی‌ها و تعلیم و تربیت این نسل به خوبی احساس می‌شود و باید از اقدام شهرداری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر و تشکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این سوال مطرح است که چرا شهرداری کمک‌های خود را به اردوی راهیان نور در قالب ادوات و تجهیزات انجام نمی‌دهد در حالی که می‌توانیم به‌جای کمک نقدی به مجموعه‌های مردمی کمک کنیم، به‌عنوان مثال در قم یک مجموعه مردمی سالانه ۱۵ هزار زائر از سراسر کشور به اردوی راهیان نور اعزام می‌کند.

استقامت تأکید کرد: شورای اسلامی شهر به‌عنوان نماینده مردم باید به مجموعه‌های مردمی کمک و از آن‌ها حمایت کند، سپاه ادوات و امکانات لازم برای اجرای این طرح را دارد.

کد خبر 631360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.