طرح افزایش درآمد شهرداری‌های کوچک با اولویت در مجلس بررسی می‌شود

نمایندگان با بررسی اولویت‌دار طرح افزایش درآمد شهرداری‌های کوچک از محل مالیات بر ارزش افزوده، موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز - چهارشنبه چهاردهم دی‌ماه- مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی بند (ب) ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، با ۱۵۷ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سیدکاظم دلخوش‌اباتری به عنوان نماینده متقاضیان اظهار کرد: اگر این موضوع تصویب شود، ۷۵ درصد شهرداری‌های کشور می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده قانونی را دریافت کنند.

وی افزود: سال گذشته در جریان اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشتباهی رخ داد و در بند (ب) ماده ۳۹ کلمه «توسعه‌نیافتگی» حذف و جمعیت باقی ماند و از سال جدید به شهرداری‌ها ۳۳ درصد و دهیاری‌ها ۶۷ درصد مالیات اختصاص می‌یابد و با پیش بینی کلمه «"جمعیت» به شهرداری‌های کوچک با ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک هشتم تا یک دهم مالیات اختصاص می‌یابد، زیرا کلان‌شهر تهران با ۱۹ میلیون نفر جمعیت در مقابل یک شهر کوچک، تمامی پول‌ها را می‌بلعد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در قانون نویسی مجلس، شهرداری‌های کوچک حق خود را از دست دادند، گفت: اگر این موضوع تصویب نشود، شهرداری‌ها نمی‌توانند به امور عمرانی و مباحث دیگر بپردازند، بنابراین در حال حاضر لازم است که با موافقت با اولویت بررسی موضوع به شهرداری‌های کوچک کمک کنیم.

کد خبر 631286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.