کلاهبرداری ۱۳۰ میلیون ریالی با ثبت‌نام تور هوایی قشم

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی تور هوایی قشم در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری ۱۳۰ میلیون ریالی از شهروندان کرده بود، خبرداد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت‌نام تور هوایی قشم مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد شاکیان در سایت دیوار با آگهی تور هوایی قشم مواجه شده که جهت ثبت‌نام با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از هر یک از آن‌ها درخواست واریز ۲۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه کرده است، که شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکرده‌اند حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس آن‌ها امتناع و آگهی را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی مأموران موفق شدند، یک متهم را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و بدون مجوز خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عنوان‌های بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و ارزان منتشر می‌شود، به منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید تا جای ممکن به صورت حضوری پس از تأیید هویت و اصالت ارائه‌دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

کد خبر 631176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.