الحاق ۱۰۰ دستگاه واگن جدید به ناوگان حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی

قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن باری میان شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تولیدکننده داخل به امضا رسید. کشتیرانی با الحاق این واگن‌ها قادر خواهد بود زمان ترانزیت و قیمت حمل را تا یک‌دوم کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن باری مسطح ۲۶متری میان شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت سازنده داخلی واگن به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد و اعضای هیئت‌مدیره دو شرکت یادشده برگزار شد، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه واگن‌های مسطح ۲۶متری با قابلیت حمل دو دستگاه کانتینر ۴۰فوتی برای نخستین بار وارد ناوگان ریلی شرکت حمل‌ونقل ترکیبی می‌شوند، تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بازوهای اصلی و اجرایی کریدور شمال ــ جنوب، با الحاق این واگن‌ها قادر خواهد بود ترانزیت تایم و قیمت حمل را تا نصف نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه هزینه حمل‌ونقل ریلی بر مبنای واگن محاسبه می‌شود، ادامه داد: واگن‌های ۲۶متری با قابلیت حمل دو دستگاه کانتینر، هزینه حمل را به نصف کاهش می‌دهند و رضایت بیشتری را در هر دو عامل سرعت و قیمت برای مشتریان در پی خواهند داشت.

کاپیتان ابراهیمی‌زاده ارزش قرارداد منعقدشده با این تولیدکننده داخلی را برای ساخت و خرید ۱۰۰ دستگاه واگن یادشده ۳۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن شرکت حمل‌ونقل ترکیبی این گروه، کمک به تولید داخلی را وظیفه ملی خود می‌داند و در راستای شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال تاکنون سفارش خرید ۲۰۰ دستگاه واگن باری را به تولیدکنندگان داخلی ارائه داده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن یادشده بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد، گفت: با توجه به استقبال بازار از کریدور شمال ــ جنوب، در صورت تامین اعتبار، واگن‌های بیشتری نیز به تولیدکنندگان داخلی سفارش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مدت اجرای قرارداد با واگن پارس اراک را ۱۰ ماه اعلام و بیان کرد: تولیدکننده داخلی قول داده است که بسیار زودتر از موعد، تمام ۱۰۰ دستگاه واگن را به شرکت حمل‌ونقل ترکیبی تحویل دهد.

وی با اشاره به قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند از دیگر تولیدکننده داخلی اظهار کرد: پس از تحویل‌گیری ۱۰ دستگاه واگن لبه بلند از این تولیدکننده داخلی طی آذر سال جاری، هم‌اکنون ۱۵ دستگاه دیگر نیز از سوی وی آماده تحویل شده است که به‌سرعت وارد چرخه شده و زیر بار خواهند رفت.

وی اضافه کرد: با الحاق این ۲۰۰ دستگاه واگن به ناوگان ریلی حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین مالکان و شرکت‌های ریلی کشور بدل خواهد شد.

کد خبر 630927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.