اجرای ۸ پروژه در بافت تاریخی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال

شهردار کاشان از اجرای هشت پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد تغییرات جدیدی در معابر بافت تاریخی کاشان خواهیم بود که چهره جدیدی به شهر خواهد بخشید.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال جاری هشت پروژه عمرانی در بافت تاریخی کاشان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که نشان از اهتمام شهرداری به بافت تاریخی شهر دارد.

وی افزود: ۵۴۰ هکتار بافت تاریخی در کاشان وجود دارد که بخش عمده آن در مرکز واقع شده است و با توجه به ظرفیت گردشگری این شهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار کاشان با بیان اینکه با توجه به رانش زمین در بخش‌های مرکزی شهر لازم است از مصالح ویژه در این مناطق استفاده شود، تصریح کرد: نوع زمین در مناطق مختلف شهر باید مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح و نوسازی، زیرسازی و کف‌فرش معابر بر این مبنا و با توجه به نظر متخصصان و کارشناسان انجام شود.

بخشنده‌امنیه نگاه فنی در پروژه‌ها را موجب ماندگاری و استحکام طرح‌ها دانست و تصریح کرد: بعضی مواقع بتن‌ریزی، زیرسازی و استحکام‌بخشی مناطق هزینه‌های چند برابری برای شهرداری داشته و نشانگر اهتمام ویژه شهرداری برای بالفعل کردن پتانسیل‌های شهری است.

وی بهره‌برداری از مسجد جامع، خیابان ۲۲ بهمن و میدان کمال‌الملک را از طرح‌های شهرداری در بافت تاریخی دانست و گفت: به‌زودی شاهد تغییرات جدیدی در معابر بافت تاریخی خواهیم بود که چهره جدیدی به شهر خواهد بخشید.

کد خبر 630865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.