حسینی: شهید سلیمانی شخصیتی فراجناحی و دلسوز انقلاب بود

معاون سیاسی سازمان بسیج درباره ویژگی فراجناجی بودن شهید سلیمانی گفت: یکی از اصولی که سردار سلیمانی بر اساس آن حرکت می‌کرد این بود که هیچ‌گاه خود را در سطح احزاب یا تمرکز بر افراد پایین نمی‌آورد و به دنبال منافعی نبود که از این طریق تأمین شود، بلکه همواره نگاه جامعی نسبت به انقلاب اسلامی داشت

سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شهادت سردار سلیمانی و تأثیر آن بر بیداری جهان اسلام اظهار کرد: جمهوری اسلامی با پیروزی خود، اسلام و به طور کلی دین را در جهان احیا کرد و از سوی دیگر مسیر القای بی‌دینی و تسلط همه جانبه مدرنیته، غرب و آمریکا در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی را نه تنها متوقف بلکه منفی کرد.

وی درباره دلیل ادامه این روند پس از شهادت حاج قاسم افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید شهید سلیمانی از خود سلیمانی قوی‌تر است، یعنی همانگونه که خداوند شهدا را زنده می‌داند، گاهی عملکرد برخی از افراد پس از شهادت نیز ادامه پیدا می‌کند و حتی تأثیرگذاری آنها بیشتر می‌شود.

معاون سیاسی سازمان بسیج خاطرنشان کرد: پس از شهادت حاج قاسم نه تنها این مسیر متوقف نشد بلکه پیام او بیشتر شنیده شد زیرا حاج قاسم در محدوده‌ای کار می‌کرد که عده خاصی از جامعه او را می‌شناختند اما پس از شهادت، در جامعه ایران، منطقه و محدوده بین‌المللی شناخته‌تر و عظمت او مشخص‌تر شد.

قهرمان امت اسلام

وی با اشاره به توجه بیشتر جامعه به آثار شهیدان مطهری و آوینی پس از شهادتشان گفت: شهید بهشتی نیز در زمان خود مظلوم بود اما پس از شهادت شخصیت اصلی و مظلومیت او برای مردم شناخته شد؛ به همین ترتیب نفوذ، تأثیر و راهبر شهید سلمانی نیز بسیار قوی‌تر از دوران حیات او ادامه دارد.

حسینی درباره ویژگی فراجناجی بودن سردار سلیمانی تصریح کرد: یکی از اصولی که سردار سلیمانی بر اساس آن حرکت می‌کرد این بود که هیچ‌گاه خود را در سطح احزاب یا تمرکز بر افراد پایین نمی‌آورد و به دنبال منافعی نبود که از این طریق تأمین شود، بلکه همواره نگاه جامعی نسبت به انقلاب اسلامی داشت و با آن نگاه سعی می‌کرد که به شکل فراجناحی و پدرانه عمل کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره این موضوع که اکنون تقسیم‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم بلکه موضوع انقلابی و غیرانقلابی بودن است، ادامه داد: سردار سلیمانی نیز به همین موضوع عمل می‌کرد و یک فرد انقلابی بود. در پیگیری مباحث انقلاب و اعتقادی سعی می‌کرد بیشتر قدرت جذب داشته باشد تا دفع و در این کار نیز موفق بود.

کد خبر 630842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.