لزوم ایجاد فضای بانشاط و دلنشین برای نسل جوان

خواهر شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در آیین افتتاح مسابقات قرآن و نهج البلاغه«همای رحمت» گفت:اگر بخواهیم فرزندانی شایسته تحویل جامعه بدهیم ابتدا باید فضای دلنشین و بانشاطی برای جوانان و نوجوانان آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زینت السادات بهشتی امروز پنجشنبه-پانزدهم دی‌ماه- در آئین افتتاح مسابقات قرآن و نهج البلاغه «همای رحمت» که در خانه فرهنگ شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: خانه پدری شهید بهشتی خانه نور و معنویت و محل مراجعه مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: دعا و ذکر در جای جای این خانه ساری و جاری بود و برکت و نورانیت در آن موج می‌زد.

حاجیه خانم بهشتی تصریح کرد: خدامحوری و دینداری در زندگی اصل و اساس یک خانواده است و این عافیت در دین است که به عافیت در دنیا می‌انجامد.

وی اضافه کرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی کمین کرده‌اند ما را مشغول کنند تا وقتمان را هدر دهیم و به جایی نرسیم.

خواهر شهید بهشتی افزود: اگر بخواهیم فرزندانی شایسته تحویل جامعه بدهیم ابتدا باید فضای دلنشین و بانشاطی برای جوانان و نوجوانان آماده کنیم.

وی اظهار کرد: خانه شهید بهشتی برای همه ما جایگاه معنویت بود و برای خانواده یک دانشگاه مردمی محسوب می‌شد.

حاجیه خانم بهشتی با بیان اینکه پدر بزرگوارمان شب‌ها کتاب و موضوع مطالعه به ما می‌دادند و شب بعد از همان‌ها سوال می‌کردند افزود: والدین آینه بچه‌ها و فرزندانشان هستند و باید برای تربیت فرزندان صالح برنامه داسته باشند.

وی گفت: فرزندان خوب و صالح باقیات و صالحات هستند و تلاش برای تربیت فرزند صالح اقدامی خداپسندانه است.

خواهر شهید آیت‌الله دکتر بهشتی اظهار کرد: فردی که اثر قلمی از خود باقی بگذارد که نسل بعد از آن استفاده کنند این هم صدقه جاریه او محسوب می‌شود. همه این آثار و برکات در این بیت معنوی جمع شده بود.

تقدیر از اقدام خوب شهرداری منطقه یک

فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای شهر اصفهان در ادامه گفت: اجرای طرح قرآنی همای رحمت به همت شهرداری منطقه یک و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در زمانه حاضر اقدامی شایسته و ستودنی است.

وی با تسلیت وفات حضرت ام البنین اظهار کرد: در این ایام که شهر، استان و کشورمان به وجود پاک شهدای عزیز معطر شد همه ما از انوار وجودی آنها بهره بردیم و انرژی گرفتیم.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: امروز دشمن به دنبال جنگ ترکیبی است تا ذهن جوانان ما را درگیر حاشیه‌ها کرده و آنها را از مسیر درست منحرف کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان تصریح کرد: نقشه راه اینکه چه باید کرد و چه نباید مرد را رهبری در سخنانشان بیان کردند.

کلاهدوزان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی گفت مکان‌ها هویت می‌دهند و این مکان معنوی و قرآنی یکی از همین مکان‌های دارای هویت و نشاط معنوی است که باید بیشتر به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش ایمنا گرامیداشت حاجیه خانم معصومه بیگم خاتون آبادی و تقدیر از حاجیه خانم بهشتی خواهر شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در ادامه این مراسم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان و مشارکت معاون فرهنگی شهرداری منطقه یک اصفهان برگزار شد.

کد خبر 631651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.