آزادی ۳۰۰۰ زندانی به مناسبت سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی

رئیس قوه قضائیه گفت: سه هزار زندانی واجد شرایط به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها آزاد شدند و ۱۶ محکوم به قصاص نیز از مجازات رهایی یافتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در آئین کمک به آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد که به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با دادگستری‌های کل سراسر کشور برگزار شد، بهره‌مندی نزدیک به سه هزار نفر از زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی در مدت زمان پنج تا شش روز را اقدامی بی‌نظیر و ناشی از برکت خون مطهر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار کرد: این اتفاق مبارک که منجر به بهره‌مندی قریب به سه هزار نفر از زندانیان و رهایی از قصاص ۱۶ نفر از محکومان شد، به برکت وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های مخلصانه او در راه خدا بود.

وی ادامه داد: در طول سال با صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و تعیین شاخص‌ها و معیارهای مقتضی و تعیین کارگروه‌های لازم، شاهد هستیم که مقدمات آزادی زندانیان واجد شرایط فراهم می‌شود، اما اتفاقی که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم رخ داد و آزادی زندانیان واجد شرایط در سراسر کشور را فراهم آورد، به دلیل اینکه در مدت زمان کوتاهی رخ داد، اتفاق بی‌نظیری بود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: روحیه حاج قاسم سلیمانی همواره دستگیری از مستمندان و نیازمندان و پیش‌قدم بودن در کمک به مردم و خدمت‌رسانی دلسوزانه به آن‌ها بود، بر همین اساس پیشنهاد شد که در ایام سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام، افرادی که به سبب بدهی و دِینی که دارند و یا ارتکاب جرایم غیرعمد محکوم شده‌اند و خانواده‌هایشان در مضیقه هستند، مورد مساعدت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت خون مطهر حاج قاسم سلیمانی، ما نیز در راه اسلام مخلصانه تلاش کنیم و شهادت نصیبمان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه افزود: امروز به برکت شهید سلیمانی و با پیشنهاد خانواده این شهید والامقام و در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده از ناحیه ستاد دیه، خیران و شوراهای حل اختلاف، در تمام استان‌های کشور شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی هستیم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی با توجه به اینکه بر برخورد قاطع با محرمان تاکید دارد، اما در عین حال زمینه گسترش مهربانی را فراهم می‌کند و زمینه آزادی افرادی که استحقاق آن را داشته و برای جامعه خطرناک نیستند را فراهم می‌آورد.

کد خبر 630807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالعظیم‌سواری‌ IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    سلام‌شهادت‌حاج‌قاسم‌سلیمانی‌‌تسلیت‌ من‌یک‌پرونده‌مالی‌وغیرعمد‌دارم‌شامل‌حال‌ما‌می‌شود من‌الله‌التوفیق