آزادی بیش از ۸۰۰ زندانی مالی در سال گذشته به کمک خیران

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: برای امسال تا به امروز سه نفر مرد آزاد شدند که از سال ۹۵ و سال‌های بعد در زندان بوده‌اند، همچنین تاکنون حدود ۸۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری که ۵۰۰ میلیون تومان آن وصول و ۳۸۰ میلیون تومان نیز تعهد شده است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آمار مبالغ جمع‌آوری شده برای کمک به زندانیان در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۸۱۵ زندانی به کمک خیران آزاد شدند که بدهی آن‌ها بیشتر از ۴۵۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷.۷ درصد نیز عفو و گذشت داشتیم، افزود: حدود ۶۰ میلیارد تومان توسط خیران کمک‌های مالی جمع‌آوری شد که در همین راستا تعداد ۷۸۳ نفر مرد و ۳۲ نفر زن آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان در خصوص اینکه کمک مالی خیران به چه افرادی تعلق می‌گیرد، گفت: به این مسئله بستگی دارد که این افراد چقدر در زندان مانده باشند، چه میزان شرایط فقر داشته باشند و شرایط زندگی آن‌ها چگونه باشد، بنابراین براساس مجموعه‌ای از عوامل و شرایط زندانیان مالی انتخاب می‌شوند و به آن‌ها برای آزادی کمک خواهد شد تا به آغوش خانواده بازگردند.

وی درباره مبالغ کمک به آزادی زندانیان در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: در سال جدید تا روز شنبه _پنجم فروردین ماه_ سه مرد آزاد شدند که از سال ۹۵ و سال‌های بعد در زندان بوده‌اند، همچنین در سال جدید تاکنون حدود ۸۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است که ۵۰۰ میلیون تومان آن وصول شده و ۳۸۰ میلیون تومان نیز تعهد شده است.

کد خبر 650099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.