شهید سلیمانی سومین چهره برجسته انقلاب اسلامی است

وزیر کشور از شهید قاسم سلیمانی به عنوان سومین چهره برجسته انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: شهید ما به چنین جایگاهی رسیده که امروز یکی از نشانه‌های شناخت انقلاب شده است.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی امروز _دوشنبه، دوازدهم دی‌ماه_ در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: شهید سلیمانی به عهد با خدا عملکرد و شأن یک فرد بالاتر از این نمی‌تواند باشد و کسانی که به عهد با خدا عمل کردند، ستارگان هدایت شدند.

وزیر کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی پس از امام و رهبر معظم انقلاب چهره سوم انقلاب اسلامی است، افزود: شهید ما به چنین جایگاهی می‌رسد که امروز یکی از نشانه‌های شناخت انقلاب شده است.

وی از شهید سلیمانی به عنوان یک وجود توسعه‌یافته یاد کرد که با عرفان و عشق دیدار به خداوند راه خود را در یک جهاد عارفانه ادامه دهد.

وحیدی با اشاره به ارتباط عاطفی شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدا گفت: این ویژگی در کنار شجاعت و قدرت عملی او در مسیر جهاد شخصیتی بی نظیر از وی ساخته بود و می‌توان گفت، او دارای یک شجاعت به‌سزا به همراه تمام تدابیر و ملاحظات است که شجاعت او از جنس یک ماجراجویی نبود بلکه از جنس یک تدبیر و عقلانیت بود.

وزیر کشور مدرسه شهید سلیمانی را برای همه افرادی که می‌خواهند در مسیر انقلاب باشند یک الگوی روشن دانست.

نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است

سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور فرمانده کل قوا نیز در همایش با بیان اینکه نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در چند دهه گذشته هم اشتباهات بسیاری را مرتکب شدند و هم شکست‌های بسیاری را پذیرفتند که یکی از اشتباهات راهبردی آنها نیز به شهادت رساندن دو سردار بزرگ سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس جبهه مقاومت اسلامی نابود می‌شود؛ همانطور که آمریکایی‌ها در حمله نظامی به افغانستان و حمله نظامی به عراق دچار اشتباهات راهبردی شدند.

وی یکی از مشکلات و اشتباهات آمریکایی‌ها را نداشتن درک و فهم درست از قدرت ملت‌ها و مقاومت دانست و اظهار کرد: آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود، کاملاً از آنچه در تاریخ گذشته جهان و منطقه رخ داده است متفاوت خواهد بود.

این فرمانده عالی‌رتبه با تاکید بر اینکه یک نظم جدید در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است، افزود: نظم نوین جهانی که آمریکایی‌ها بر محور تک‌قطبی شدن قدرت به دنبال آن بودند، کاملاً شکست‌خورده است.

رحیم‌صفوی با یادآوری اینکه رویارویی جبهه مقاومت با استکبار ادامه دارد، اظهار کرد: راهبرد جبهه استکبار تحمیل قدرت از طریق قدرت نظامی جنگ ترکیبی و جنگ رسانه‌ای است و جبهه مقاومت و رهبری انقلاب اسلامی و راهبرد رهبر معظم آن تمدن‌سازی و قدرت نرم است.

شهید سلیمانی از ارکان اساسی مقابله با استکبار جهانی است

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی نیز شهید سلیمانی را یکی از ارکان اساسی مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه دانست و اظهار کرد: آمریکایی‌ها با طرح ایده خاورمیانه جدید، شالوده این طرح اسرائیلی را بنیان گذاشتند تا قدرت‌های بزرگ در منطقه از بین بروند و کشورهای کوچک ایجاد شوند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و داعش مجری این طرح بودند، افزود: آنها تا نزدیکی مرزهای ایران هم آمدند و اگر حضور به‌موقع جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی نبود، این طرح غربی شکست نمی‌خورد.

وی به اقدامات سردار سلیمانی با همکاری نیروهای مردمی عراق در منطقه کردستان اشاره کرد که مانع از تجزیه این کشور شد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه سردار سلیمانی از چهره‌های تاریخ ساز ایران است که توانست نقشه ژئوپلیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند، اظهار کرد: هنر شهید سلیمانی این بود که می‌توانست ظرفیت‌هایی که در خود منطقه وجود دارد را سازماندهی کند و با دادن روحیه به آنان از این ظرفیت‌ها بهره بگیرد.

کد خبر 630793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.