صدور بیش از ۵۸ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: از ابتدای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون، برای ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شده است.

به گزارش ایمنا، هاشم کارگر با بیان اینکه از ابتدای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شده است، اظهار کرد: با توجه به وقفه دو ساله‌ای که در صدور کارت هوشمند ملی پیش آمد، از مجموع کارت‌های در صف صدور هشت میلیون آن صادر و تحویل متقاضیان شده است و دو میلیون کارت باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی درباره تولید بدنه و تراشه‌گذاری کارت هوشمند ملی، ادامه داد: در ابتدای صدور کارت، بدنه و تراشه به طور کامل از خارج از کشور وارد می‌شود و با توجه به جدی شدن تحریم‌ها و بحث صرفه و صلاح کشور مقرر شد که فرآیند تولید این کارت در داخل کشور انجام شود که با تلاش بخش‌های مختلف و در داخل کشور این امر میسر شد، تمام مراحل تولید، تراشه، چاپ و صدور در داخل کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه اعتبار آن دسته از کارت‌های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آن‌ها تا آخر سال ۱۴۰۳ و قبل از آن است، تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی به صورت فراگیر از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاریخ اعتبار آن هفت سال در نظر گرفته شده بود، اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آن‌ها فرا رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته و با درنظرگرفتن تمام موارد، تصمیم به تمدید اعتبار این کارت‌ها گرفته شد، بنابراین اعتبار کارت‌های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آن‌ها تا پایان ۱۴۰۳ و قبل از آن بوده است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید می‌شود.

کارگر با بیان اینکه تمام هم‌وطنان می‌توانند تا سال ۱۴۰۵ از این کارت‌ها استفاده کنند، گفت: براساس بررسی‌ها، ضروری بود به‌طورکلی نسبت به کارت‌های هوشمند ملی از هر لحاظ مطالعات جدیدی انجام شود که این امر، یکی از مهم‌ترین دلایل تمدید این کارت‌ها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 630604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.