تدوین نقشه راه حضور ایرانیان خارج از کشور در جهاد مدرسه‌سازی

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: استفاده از ظرفیت ایرانیان ساکن خارج از کشور علاقه‌مند به همکاری در مدرسه‌سازی، مستلزم شبکه‌سازی خیران در سایر کشورها بوده که نخستین گام برای تحقق این هدف تهیه نقشه راه حضور ایرانیان در جهاد مدرسه‌سازی است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدرضا خان‌محمدی در نشست با جمعی از خیران مدرسه‌ساز ساکن خارج از کشور، اظهار کرد: شبکه‌سازی خیران به ویژه در خارج از کشور امری ضروری و مؤثر است که باید پایدار شود تا شاهد دستاوردهای افزایش همراهی هموطنان ساکن سایر کشورها در امر مدرسه‌سازی باشیم.

وی با بیان اینکه خیران ساکن خارج از کشور می‌توانند در تمام بخش‌ها به ویژه در زمینه تجهیز مدارس به ما کمک کنند، افزود: پیش‌تر نیز گام‌هایی در زمینه استفاده از ظرفیت خیران ساکن خارج از کشور برداشته شده بود که تلاش می‌کنیم این اقدامات را به نقطه‌ای پایدار برسانیم و تثبیت کنیم، احیای مجمع خیران مدرسه‌ساز ساکن در خارج، از جمله امارات و ترکیه یکی از اقداماتی است که باید تلاش کنیم در این دوره به سرانجام برسد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر لزوم حفظ کرامت و جایگاه خیران مدرسه‌ساز، تصریح کرد: هرچند که افزایش اعتبار طرح‌های خیری یکی از مطالبات جدی و مهم ما از دولت است، اما علاوه‌بر پیگیری برای افزایش اعتبارات دولتی باید در زمینه جذب حمایت خیران به ویژه خیران ساکن خارج از کشور نیز تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که در جذب حمایت‌های خیران ساکن خارج از کشور باید مورد توجه قرار گیرد، این است که شرایط را برای این گروه از خیران متناسب با بوم کشور محل سکونت آن‌ها فراهم کنیم.

کد خبر 630554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.