تلاش آمستردام برای توسعه رویکرد حمل‌ونقل اشتراکی مردم‌-‌محور

مدیران آمستردام، پایتخت هلند اثربخشی وسایل حمل‌ونقل الکتریکی اشتراکی را بر کیفیت زندگی شهروندان ارزیابی کرده‌اند و در نظر دارند به توسعه هرچه بیشتر آن در سال جدید بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مراکز حمل‌ونقل برقی اشتراکی آمستردام که در حال حاضر تردد وسیله‌های الکتریکی مختلفی نظیر دوچرخه‌ها، اسکوترها، گاری‌های باربری و خودروهای الکتریکی را در بر می‌گیرد، به عنوان بخشی از پروژه توسعه مراکز حمل‌ونقل الکتریکی اروپا توسعه یافته است و طی تنها دو سال، ۱۵ منطقه از شهر را در بر گرفته است. مدیر بخش حمل‌ونقل هوشمند آمستردام ادعا کرده است که به‌زودی طراحی تردد از طریق خودروها و وسایل حمل‌ونقل الکتریکی اشتراکی تحولات بسیاری را تجربه خواهد کرد و تغییرات جدید بر مبنای سهیم‌سازی شهروندان در تصمیم‌گیری‌های مربوطه انجام خواهد شد.

در واقع مدیران پایتخت هلند در پیاده‌سازی طرح جدید به نظرسنجی میان مردم خواهند پرداخت و از آن‌ها می‌خواهند بهترین روش‌های حمل‌ونقل الکتریکی اشتراکی خود را معرفی کنند تا مدیران به توسعه هرچه بیشتر آن‌ها بپردازند.

تلاش آمستردام برای توسعه رویکرد حمل‌ونقل اشتراکی مردم‌-‌محور

سهیم‌سازی شهروندان آمستردام در توسعه حمل‌ونقل اشتراکی مردم-محور

مدیران هلسینکی ادعا کرده‌اند که اگرچه مردم‌-محورسازی حمل‌ونقل الکتریکی اشتراکی می‌تواند مزایای بسیاری را برای شهر و ساکنان آن به ارمغان بیاورد، با این حال چالش‌هایی نیز پیش روی آن‌ها قرار خواهد داد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نحوه ارتباط با شهروندان و تشویق آن‌ها به ارائه ایده‌های خود اشاره کرد. در این راستا، ابتدا مدیران در نظر دارند طرح‌ها و رویکردهای جدید شهر را بدون کم‌وکاست در اختیار مردم قرار دهند و از طریق شفاف‌سازی اهداف خود، مردم را به مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها سوق دهند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از ساکنان پایتخت هلند به بهره‌گیری از وسایل نقلیه الکتریکی اشتراکی برای دو یا سه بار می‌پردازند و سپس به سایر روش‌های تردد روی می‌آورند که همین امر مدیران را به تلاش برای یافتن علت آن سوق داده است. آن‌ها در نظر دارند مردم را به ارائه انتقادات و پیشنهادهای خود در این زمینه تشویق کنند تا از مشکلات احتمالی موجود در حمل‌ونقل الکتریکی اشتراکی در سراسر شهر آگاه شوند و به رفع آن‌ها کمک کنند، با این حال جذب مردم به مشارکت و برانگیختن آن‌ها به ارائه ایده‌های خود مشکل به نظر می‌رسد.

اتحادیه اروپا از تخصیص بودجه‌ای پنج میلیون و ۳۱۰ هزار یورویی برای اجرای اقدامات آمستردام در بخش حمل‌ونقل الکتریکی اشتراکی خبر داده است و این در حالی است که مدیران شهر نیز در نظر دارند سه میلیون و ۵۶۰ هزار یورو برای تکمیل نهایی پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

تلاش آمستردام برای توسعه رویکرد حمل‌ونقل اشتراکی مردم‌-‌محور

کد خبر 630483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.