اراکی‌ها ۱۰۰ روز در هوای آلوده نفس کشیدند

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهروندان اراک در ۹ ماه سال‌ جاری بیش از ۱۰۰ روز در هوای آلوده نفس کشیده‌اند و با توجه به مازوت‌سوزی نیروگاه در فصل سرما این وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد.

علی‌جعفر محصولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اراک به عنوان نمایندگان مردم در جلسات متعددی پیگیر موضوع آلودگی هوا بوده‌اند و در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز مشکل آلودگی هوا مطرح شد که نتیجه‌ای نداشت، چراکه مازوت‌سوزی زودتر از موعد آغاز شده است و از آنجا که بخشی از برق کشور در نیروگاه شازند تولید می‌شود و منابع گاز کشور نیز کم است، نیروگاه مصرف سوخت خود را از مازوت تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اراک در قبال این موضوع کوتاه نخواهد آمد و به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد، افزود: مازوت‌سوزی یکی از دلایل آلودگی هوا است و وارونگی دما در زمستان و دود ناشی از خودروها را می‌توان به عنوان دیگر دلایل مطرح کرد؛ به نظر می‌رسد مردم اراک نادیده گرفته شده‌اند چرا که اگر اینگونه نبود، برنامه دقیق‌تری برای کاهش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شد.

عضو شورای اسلامی اراک با بیان اینکه ۱۰۰ روز آلوده در ۹ ماه یک زنگ خطر است، گفت: شهروندان اراک در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ روز در هوای آلوده نفس کشیده‌اند و با توجه به مازوت‌سوزی نیروگاه در فصل سرما این وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ضروری است استانداری به عنوان نماینده دولت در استان، نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی را در این مطالبه‌گری یاری کند تا نیروگاه بدون استفاده از سوخت مازوت به فعالیت خود ادامه دهد. این اتفاق شدنی است.

محصولی ادامه داد: به نظر می‌رسد مسئولان استان مرکزی در قبال این مسئله کوتاه آمده‌اند، زیرا وقتی در دیگر شهرها مازوت‌سوزی متوقف شده است، در این استان نیز می‌تواند متوقف شود.

کد خبر 630417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.