کشاورزی و شیلات دو بخش تأثیرگذار اقتصاد چهارمحال‌وبختیاری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌ افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی این استان و حتی کشور محسوب می‌شود.

موسی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم شهرستان اردل نبود فیبر نوری سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار است، افزود: پیرو اجرای مصوبه شماره ۱۴ صورتجلسه شماره ۶۶ شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، جلسه رفع مشکل فیبر نوری سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار، توسط مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و مسئولان ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات و شرکت نفت برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد ضمن بررسی نقشه UTM مسیر سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار واقع در شهرستان اردل برای اجرای فیبر نوری، شرکت خطوط لوله و نفت، بازدید میدانی از مسیر با همراهی دیگر مسئولان متولی صورت دهد تا راهکار عملیاتی ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

طهماسبی اضافه کرد: فاز نخست طرح دشتک تکمیل و فاز دوم نیز با ۲۰۰ هکتار برای احداث باغ در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته شده است که امیدوارم به سرانجام برسد، البته لازم است خسارات کشاورزان در سیل پرداخت و زیان آن‌ها جبران شود؛ صدور اسناد اراضی کشاورزی، سامانه نوین آبیاری و انتقال آب و زراعت گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی استان است، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند.

کد خبر 630301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.