پیکان یک-سپاهان صفر/ جوانان پیکان علیه مورایس

تیم فوتبال سپاهان در روزی که فرصت صدرنشینی داشت مقابل پیکان غافلگیر شد و شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امروز _شنبه دهم دی‌ماه_ از ساعت ۱۴ تیم‌های پیکان و سپاهان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر پیکان به پایان رسید.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پیکان و سپاهان

ورزشگاه: انقلاب کرج

گل‌: محمد علی کاظمی (دقیقه ۷۸) برای پیکان

اخطار: ابراهیم صالحی (دقیقه ۵۹)، شرزود تمیروف (دقیقه ۶۸) از پیکان؛ یاسین سلمانی (دقیقه ۸۱) از سپاهان

پیکان: فرهاد کرمانشاهی، سامان فلاح، امیر شبانی، میلاد بدرقه، حسین فلاح، دانیال جهانبخش (۵۰- محمد علی کاظمی)، رضا ثابت ایمانی، مهدی لطفی (۷۵- منصور باقری)، مجتبی حقدوست (۶۱- محمد جواد آزاده)، شرزود تمیروف (۷۵- ساسان حسینی) و ابراهیم صالحی (۷۵- مهدی لیموچی)

سرمربی: مجتبی حسینی

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، میلاد زکی پور، مسعود ریگی (۷۸- محمد قربانی)، امید نورافکن (۸۷- عیسی مرادی)، محمد کریمی، محمد علی‌نژاد (۷۸- محمدرضا حسینی)، فرشاد احمدزاده (۷۸- یاسین سلمانی) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: یاسر همرنگ

شرح بازی:

سپاهان در حالی به مصاف پیکان می‌رفت که برای صدرنشینی به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرمی داشت. استراتژی هجومی سپاهان برای کسب هر سه امتیاز این دیدار از همان ابتدا مشخص بود اما در سوی دیگر پیکان نیز تیم دست و پا بسته ای نبود و مانند بازی قبل مقابل پرسپولیس، بدور از ارائه فوتبال دفاعی، بازی پایاپایی با سپاهان ارائه می‌داد. در نیمه نخست دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، سپاهان روی چند ارسال از جناحین موقعیت‌های خوبی خلق کرد و در سوی دیگر پیکان نیز روی استفاده از فضای خالی پشت مدافعان کناری سپاهان به خصوص رضاییان موقعیت‌های بعضاً خطرناکی ایجاد کرد اما بی کیفیتی مهاجمان در دو سمت مانع گلزنی تیم‌ها شد.

روند بازی در نیمه دوم همانند نیمه نخست دنبال شد با این تفاوت که هرچه از دقایق بازی می‌گذشت بازیکنان سپاهان به دلیل خسته‌تر شدن در خلق موقعیت ناکام بودند و در برگشت‌ها نیز ضعیف‌تر عمل می‌کردند. با تعویض‌هایی که مجتبی حسینی در اواسط نیمه دوم انجام داد اما روند بازی به سود پیکان شد. پیکان که روی ضعف رامین رضاییان در برگشت‌ها برنامه داشت بالاخره در دقیقه ۷۸ و زمانی که سپاهان همچنان تعویض نکرده بود و خستگی در بازیکنان سپاهان نمود پیدا کرده بود به لطف همان بازیکنان تعویضی دروازه سپاهان را باز کرد.

سپاهان که نمی‌خواست بازنده این دیدار باشد در دقایق باقیمانده با به زمین آوردن چند مهره هجومی برای به تساوی کشاندن بازی دست به بازی انتحاری زد اما برای همین سبک بازی نیز پیکان برنامه خوبی در ضد حملات داشت و حتی تا آستانه به ثمر رساندن گل دوم هم پیش رفت.

سپاهان با شکست در این دیدار فرصت عالی برای صدرنشینی در پایان هفته چهاردهم را از دست داد تا بیش از پیش ضعف‌های این تیم چه روی نیمکت چه از نظر بازیکن مشخص شود. بدون شک این پیروزی نیز برای پیکان کار بزرگی بود که با استراتژی خوب مجتبی حسینی و استفاده از ضعف سپاهان محقق شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۷۸- پیکان) - محمد حسین فلاح با فرار از فضای پشت رامین رضاییان که بارها در این دیدار سپاهان را اذیت کرده بود به محوطه جریمه نفوذ کرد تا با ارسالی دقیق به تیر دور، موجب گلزنی کاظمی با ضربه سر شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- فرشاد احمدزاده در موقعیتی تک به تک فرصت گلزنی داشت اما کرمانشاهی به خوبی مانع گلزنی او شد.

دقیقه ۱۰- در محوطه جریمه سپاهان توپ در موقعیتی خطرناک به ابراهیم صالحی رسید اما ضربه او را نیازمند با واکنشی زیبا دفع کرد.

دقیقه ۲۳- ارسال تیز احمدزاده از سمت چپ به تیر اول پیکان به مغانلو رسید اما ضربه مغانلو بی دقت نواخته شد تا توپ از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- ضربه ایستگاهی پیکان از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان را ثابت ایمانی مستقیماً به سمت دروازه سپاهان زد اما نیازمند با جاگیری خوب توپ را کامل مهار کرد.

دقیقه ۳۹- با اشتباه مشترک بازیکنان سپاهان در سمت چپ فرصت برای حقدوست مهیا شد تا خود را با فراری از سمت چپ در موقعیت تک به تک قرار دهد اما ضربه او را باز هم نیازمند با واکنشی خوب مهار کرد.

دقیقه ۳+۴۵- کرنر ارسالی فرشاد احمدزاده در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر دانشگر همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲- روی یک حرکت از سمت راست ارسال زمینی رضاییان در تیر اول با ضربه احمدزاده همراه شد و توپ در حالی که از دروازه بان رد شده بود و می‌رفت وارد دروازه شود اما با تکل کاظمی، توپ از روی خط دروازه پیکان برگشت داده شد.

دقیقه ۵۵- محمد کریمی که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود با حرکت درون محوطه جریمه پیکان، شوتی محکم روانه دروازه این تیم کرد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- شوت علی نژاد از پشت محوطه جریمه پیکان در دستان کرمانشاهی قرار گرفت.

دقیقه ۸۴- در یک ضد حمله بسیار خطرناک موقعیت عالی برای شبانی به وجود آمد که دروازه سپاهان را باز کند اما ضربه او در مقابل دروازه خالی از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

پیکان برای دومین فصل متوالی سپاهان را در نیم فصل لیگ شکست داد تا لقب گربه سیاه سپاهان برازنده این تیم باشد.

بهترین بازیکن:

محمد حسین فلاح که بارها از پشت رامین رضاییان فرار کرد و زمینه ساز گل برتری پیکان هم شد بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 630291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.