ضرورت جمع‌آوری و به‌روزرسانی اطلاعات ممیزی املاک شهر یزد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: هر پنج سال یک‌بار ممیزی املاک سطح شهر صورت می‌گیرد و اطلاعات به‌روزرسانی می‌شود، لذا ضرورت دارد ممیزی املاک و جمع‌آوری اطلاعات جامع شهری در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _شنبه دهم دی_ در نشست کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌ها و شیوه‌های ارزیابی بر سیستم‌های اطلاعات شهری ممیزی املاک شهر است، در خصوص ممیزی املاک نیاز به یک سری اطلاعات کمی و توصیفی از وضعیت املاک موجود در شهر با کاربری‌های مختلف است.

وی افزود: هرچه فرهنگ شهرنشینی در بین مردم گسترش یابد، مدیریت شهری اهمیت بالاتری پیدا می‌کند، لازم است منابع و داده‌های دقیق‌تری در خصوص معابر، ابنیه و املاک شهری در اختیار مدیران شهری قرار گیرد تا بتوانند خدمات با کیفیتی با در نظر گرفتن این اطلاعات به شهروندان ارائه دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: به طور کلی باید با استفاده از فناوری‌های روز و سیستم‌های GIS و حتی حضور فیزیکی مأمورین فنی و برداشت اطلاعات مورد نیاز از قبیل متراژ، تعداد طبقات و کاربری هر ساختمان و موارد مختلف دیگر یک بانک اطلاعات توصیفی و کمی از املاک شهر به دست آورد تا با استفاده از این داده‌ها بتوان با یک برنامه‌ریزی دقیق، بهره‌وری مناسب‌تری جهت خدمات مطلوب به شهر و شهروندان داشته باشیم.

وی افزود: این بانک اطلاعاتی نه تنها وضعیت شهر را نشان دهد بلکه با آنالیز آن می‌توان به مسائل مختلفی در حوزه مدیریت شهری از قبیل ترافیک‌، جمع‌آوری پسماند، فضاهای سبز موجود و مورد نیاز و دیگر موارد به برآورد نیازهای واقعی شهر پرداخت.

نیکونژاد با اشاره به اینکه پیشنهاد شد ممیزی املاک به دفاتر کارگذاری واگذار شود، گفت: در جلسه‌ای پیشنهاد شد دفاتر کارگزاری با توجه به اینکه مأموران فنی دفاتر آموزش‌های لازم را در خصوص برداشت اطلاعات املاک را دیده‌اند، علاوه بر وظایف خود، ممیزی املاک را نیز انجام دهند که مقرر شد این موضوع در چند کمیسیون شورا مطرح و در صورت تصویب در شورا به شهرداری ابلاغ شود.

وی از شهرداری یزد درخواست کرد: در فرصت باقی‌مانده تا زمان تصویب این موضوع در شورا، شهرداری سازوکار و دستورالعمل لازم برای ممیزی املاک و آماده‌سازی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نیاز را انجام دهد و در دستور کار قرار گیرد تا در فرصت باقیمانده تا پایان سال، ممیزی املاک آغاز شود و اطلاعات لازم جمع‌آوری یا به‌روز رسانی شود.

کد خبر 630237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.