تبدیل سیلوی غلات به موزه‌ای شگفت‌انگیز در قطر

الخاندرو آراونا، معمار اهل سانتیاگوی شیلی در نظر دارد مجموعه‌ای از سیلوهای قدیمی دوحه، پایتخت قطر، را در محیطی کویری اما نزدیک به ساحل، به موزه‌ای شگفت‌انگیز تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آراونا که در سال ۲۰۱۶ به عنوان گرداننده بخش معماری دوسالانه ونیز ایتالیا تعیین شد، از سال ۲۰۱۷ هدف بلندپروازانه تبدیل یک مجموعه سیلو به موزه‌ای بزرگ در دوحه را در سر پرورانده است و اکنون از پیاده‌سازی آن پس از ارائه حدود ۵۰۰ طرح خبر داده است. موزه مدرن که میزبان هنرهای معاصر خواهد بود، در کورنیش دوحه، تفرجگاهی در امتداد خلیج دوحه و روبه‌روی بندر قدیمی شهر واقع خواهد شد و سومین بخش مثلث موزه پایتخت قطر را که شامل موزه هنر اسلامی و موزه ملی قطر است تشکیل خواهد داد.

تبدیل سیلوی غلات به موزه‌ای شگفت‌انگیز در قطر

ساختمان اصلی موزه جدید از فضای داخلی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع برخوردار خواهد بود که قرار است ۲۳ هزار متر مربع از آن به فضای نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری اختصاص داده شود. علاوه بر این، یک فضای سبز بسیار زیبا در امتداد یک دهکده خلاق احداث خواهد شد که میزبان کارگاه‌های آموزشی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سینماهای مختلف برای بازدیدکنندگان خواهد بود و لذت حضور آن‌ها را در موزه جدید دوچندان خواهد کرد.

تبدیل سیلوی غلات به موزه‌ای شگفت‌انگیز در قطر

مجموعه سیلوی قدیمی دوحه که قرار است جای خود را به موزه‌ای جدید بدهد، در سال ۱۹۶۹ احداث شد و تعداد ۶۴ سیلوی بتنی را در بر گرفته است که سال‌های زیادی گندم در آن نگهداری و به آرد تبدیل می‌شد. آراونا ادعا کرده است که سیلوهای این مجموعه می‌تواند در ایجاد یک موزه اعجاب‌انگیز بسیار مؤثر باشد زیرا در آن‌ها نشانه‌هایی برای پیشبرد طراحی وجود دارد. در نتیجه، آروانا در نظر دارد ظاهر سیلوها را به طور کامل حفظ کند تا از یک‌سو به ذخیره انرژی ناشی از ساخت‌وسازهای جدید بپردازد و از سوی دیگر آن‌ها را به المان‌هایی هنری به عنوان بخش‌های اصلی موزه تبدیل کند. از همه مهم‌تر این‌که آروانا بر این باور است که فضاهای وسیع سیلوها می‌تواند به بهترین شکل برای نمایش هنرهای معاصر مورد استفاده قرار گیرد و او را در طراحی خلاق فضا یاری کند.

کد خبر 629977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.