دشمن میدان را خالی نمی‌کند/ به فرهنگ ایثار نیاز داریم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دشمن میدان را خالی نمی‌کند، به همین دلیل به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم و جایگاه شهدا بزرگواران در بهشت برین، حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _ پنج‌شنبه هشتم دی_ در نشست کمیسیون فرهنگی مجمع کلان‌شهرهای کشور که برای ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت جهت تدارک سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کرمان برگزار شد، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تنها به مردم کرمان، تعلق ندارد، بلکه متعلق به تمام ایران و حتی امت اسلامی است.

وی ادامه داد: بزرگداشت سومین سالگرد شهید سلیمانی، حرکت انقلابی و خنثی‌کننده تحرکات است، تحرکاتی که در عین وقاحت و خشونت علیه انقلاب مردم ایران شکل گرفته بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به سخنان ریاست‌جمهوری که شرایط فعلی کشور را جنگ احزاب نامیدند، فکر می‌کردند کار انقلاب اسلامی تمام است، در صورتی که می‌دانستند اینچنین نیست، اما تلاش داشتند با فضاسازی این تصویر را برای افکار عمومی جا بیندازند.

وی تصریح کرد: باید امسال با حضور پُرشور مردم در سومین سالگرد شهید سلیمانی، برای تحرکات دشمنان پادزهری ساخت، که روی کوتاهی‌ها و کم‌کاری ما مسئولان تأثیر دارد، البته دشمن شکست خورد، ولی در برای حملات بعدی در حال تجدید قوا است.

چمران افزود: زندگی و شهادت حاج قاسم برکت بود و مثل شهادت سید و سالار شهدا اباعبدالله (ع) مبدأ یک حرکت بزرگ تاریخی شد و هرسال همان طور که مشاهده می‌کنید چه شور و قیامی در حماسه اربعین بعد از قیام زینب (س) ایجاد شده است، از محرم انقلاب اسلامی ایران شروع شد، که مُحرم‌ها در انقلاب مان همچنان ادامه دارد و دنباله‌روی راه حسین (ع) تمام این شهدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی باید از جنس «فرهنگ» باشد، البته هرچه با حضور باشکوه مردم همراه شود، این مراسم‌ها آثار بسیاری در رسانه‌ها می‌تواند داشته باشد، ثبت تصاویر حضور پرشمار مردم در این قبیل سالگردها و مراسم شهدا و بزرگداشت شهید سلیمانی نتایج مبارک خواهد داشت، برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت شهید سلیمانی را در گام بعدی باید عمق‌بخشی کرد، باید این تحرکات را تبدیل به فرهنگ کرد و در جامعه فرهنگ یکی، دو روزه ایجاد نخواهد شد باید عمیق و مستمر مثل، فرهنگ عاشورا شکل بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: دشمن میدان را خالی نمی‌کند، به همین دلیل به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم و جایگاه آن بزرگواران در بهشت برین، حفظ خواهد شد.

کد خبر 629946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.