تصویب طرح اراضی فتح‌آباد مشکل ۱۳۰۰ خرده مالک را رفع کرد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تصویب طرح آماده‌سازی اراضی ۵۰ هکتاری موسوم به اراضی "فتح‌آباد" در شورای عالی شهرسازی و معماری مشهد، کاربری‌ها مشخص شده است و خرده مالکان پس از ابلاغ طرح می‌توانند نسبت به دریافت پاسخ از شهرداری اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، حمید ضمیری اظهار کرد: مشکل ۱۳۰۰ خرده مالک در مشهد با تصویب طرح آماده سازی اراضی ۵۰ هکتاری فتح‌آباد در کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری این شهر، پس از سال‌ها بلاتکلیفی رفع شد.

وی با بیان اینکه اراضی فتح آباد واقع در حوزه شمال شرق مشهد و در فضای پیرامونی اراضی اسماعیل‌آباد در محدوده گردشگری سپاد و محدوده کارگاهی خین‌عرب واقع شده است، افزود: با تصویب طرح آماده‌سازی اراضی ۵۰ هکتاری موسوم به اراضی "فتح آباد" در شورای عالی شهرسازی و معماری مشهد، کاربری‌ها مشخص شده است و خرده مالکان پس از ابلاغ طرح می‌توانند نسبت به دریافت پاسخ از شهرداری اقدام کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شبکه معابر پیش‌بینی شده در این طرح تطابق حداکثری با شبکه معابر موجود و ثبتی دارد، همچنین دو محور شریانی خیام شمالی و شهید طرحچی نیز در اطراف بافت قرار دارد.

وی اضافه کرد: کاربری اراضی این محدوده مسکونی با لحاظ تأمین سرانه‌های خدماتی پیش‌‎بینی و تصویب شده است و دانه‌بندی قطعات نیز با توجه به جلسه مشترک بین مشاور، شهرداری منطقه و مالکان بین ۲۰۰ تا ۵۵۰ مترمربع لحاظ شده است.

ضمیری گفت: کاربری‌های مسکونی بخشی از نیاز به اسکان شاغلان موجود در مجموعه سپاد و خین‌عرب را پوشش می‌دهد و منتج به کاهش نیاز به سفر می‌شود.

به گزارش ایمنا، یکی از پرونده‌های چالشی در منطقه دو شهرداری مشهد مربوط به اراضی فتح‌آباد بود، اهالی این محدوده بیش از ۱۰ سال است که به دنبال رفع مشکلات مربوط به اراضی خود و دریافت پروانه‌های ساختمانی هستند.

اختلاف بین شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی و شهرداری مشهد و وجود کال بین اراضی فتح‌آباد و از بین رفتن اثر کال سبب شده بود تا این مشکل لاینحل باقی بماند.

منبع: ایرنا

کد خبر 629933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.