اجرای طرح آموزشی و فرهنگی "بانوان فرهنگ یار ترافیک" در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان اصفهان از اجرای مرحله دوم طرح "بانوان فرهنگ‌یار ترافیک" با هدف افزایش انضباط ترافیکی و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی با مشارکت بانوان در استان اصفهان، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای طرح آموزشی و فرهنگی "بانوان فرهنگ‌یار ترافیک" در مرحله نخست، به صورت آزمایشی و با رویکرد بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت و تحلیل قابلیت اجرای آن در سطح کشور، برای تمام کارکنان زن شاغل در ستاد پلیس راهور فراجا اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم اجرای طرح با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته، توسعه و ترویج طرح بین سازمان‌ها و نهادهای دولتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در این طرح از همراهی و مشارکت بانوان استفاده کرده و از وقوع تصادف حین رانندگی پیشگیری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: هدف‌گذاری اهداف فرهنگی و عملیاتی کردن طرح ملی شهروندان به ویژه بانوان کشور به منظور افزایش انضباط ترافیکی، فرهنگ صحیح رانندگی و ایمنی ترافیک با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در شهرها و بیرون از شهرها از رویکردهای این طرح است.

وی استفاده از مشارکت‌های مردمی برای ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش دانستنی‌های عمومی مردم از مقررات راهنمایی و رانندگی، حساس شدن بانوان به عنوان قشری که متحمل آثار زیان‌بار سوانح رانندگی در خانواده‌ها می‌شوند، بهره‌گیری از ظرفیت بانوان در راستای آموزش، تربیت و فرهنگ‌سازی، مسئول‌سازی بانوان در برابر رفتار ترافیکی و پیشگیری از تخلفات و جرایم و کاهش خسارت‌های مالی و جانی شهروندان ناشی از تخلفات و حوادث رانندگی را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

سرهنگ محمدی با اشاره به اثرات این اقدام سازمانی در ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان و انجام مأموریت‌ها، خاطرنشان کرد: استقبال مردمی مناسبی از این طرح صورت پذیرفته و پیشنهادهای متنوع جهت انجام طرح، مطرح شده است که انتظار می‌رود با پیشبرد این طرح گام‌های مؤثر و مفیدی در زمینه پیشگیری از حوادث رانندگی برداشته شود.

کد خبر 629786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.