وزیر کشور: فرهنگ ایثار و شهادت منشاء تربیت و تعالی انسان است

وزیر کشور با تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران بر لزوم الگو سازی از ارزشهای متعالی ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: ایثار و شهادت، منشأ تربیت انسان با روح متعالی و معنوی و رمز جاودانگی انسان است و حقیقت وجود او را تبیین و تفسیر می کند، این نگاه در جامعه ما با رشادت و از خودگذشتگی شهدا تبلور یافته است.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی روز سه شنبه با حضور در نمایشگاه یادمان " یاس کبود" در روستای فتح‌آباد شهرستان خفر اظهار کرد: همه ملت‌ها و انسان‌ها نسبت به افرادی که با شجاعت در مقابل ستم قد برافراشته‌اند و تن به ذلت و خواری نداده‌اند ادای احترام کرده و آنان را ستایش می‌کنند لیکن شیوه‌های این احترام و تقدس گرایی متفاوت است.

وی با تجلیل از جوانان و نوجوانانی که در نمایشگاه یادمان یاس کبود فعالیت می‌کنند و آن را ایجاد کرده‌اند گفت: در این نمایشگاه تاریخی از ابتدای خلقت تا امروز انقلاب اسلامی به تصویر کشیده شده است که امیدواریم این کار ابتکاری به عنوان الگو در سایر مناطق کشور نیز تسری پیدا کند و جلوه‌های تاریخی ایثار و از خود گذشتگی در جامعه ترویج شود.

وحیدی با اشاره به اینکه مردم این روستا به ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان با مدیریت خوبی که شکل گرفته تلاش کردند تاریخ افتخارات یک سرزمین را به تصویر بکشیند ادامه داد: جوانان راویان خیلی خوبی از دختران و پسران در سنین پایین هستند که روایت‌هایی از دوران پر نشیب و فراز انقلاب اسلامی را ارائه کردند.

وزیر کشور ادامه داد: در این نمایشگاه طراحی بسیار خوبی از افتخارات یک سرزمین و صحنه‌هایی از رشادت فرزندان ایران زمین پیاده شده است؛ این کاری ابتکاری است که مدت‌های طولانی برای آن وقت صرف شده و در حال انجام است و نشان‌دهنده یک الگوی مردمی در روستا و امیدواریم این الگو در مناطق مختلف دیگر کشور هم تسری پیدا کند و همه از این فضای معنوی بهره بگیرند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشییع پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس که در روزهای گذشته وارد استان فارس شده احمد وحیدی وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال استاندار فارس و جمعی از مسئولان قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 629582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.