هوای سرد زمستان باعث تشدید آسم کودکان می‌شود

متخصصان معتقدند که احتمال بروز حملات آسم کودکان در زمستان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان بیمارستان مینه‌سوتا اعلام کرده‌اند در حالی که آسم یک بیماری ریوی است که باعث سخت‌تر شدن تنفس می‌‏شود، بعضی موارد مانند هوای سرد و دود می‌تواند باعث تشدید علائم شود. هوای سرد و خشک فصل زمستان می‌تواند باعث تشدید آسم کودکان شود. بنابراین لازم است والدین مطمئن شوند که کودکشان لباس مناسب پوشیده است، استفاده از شال گردن که دهان و بینی را بپوشاند نیز در این زمینه موثر است، زیرا به گرم و مرطوب کردن هوای تنفسی کودکان کمک می‌کند.

بیماری آنفلوآنزا ممکن است باعث بستری شدن کودکان مبتلا به آسم شود، افراد مبتلا به آسم مجاری تنفسی متورم و حساس دارند، بنابراین در صورت ابتلا به آنفلوآنزا احتمال دارد در معرض عوارض سلامتی جدی مانند ذات‌الریه قرار بگیرند. ویروس آنفلوآنزا می‌تواند علائم آسم را حتی در آسم خفیف یا مواردی که به خوبی با دارو کنترل می‌‏شوند، ایجاد کند.

واکسن آنفلوآنزا به صورت ۱۰۰ درصد احتمال بروز بیماری را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند شدت و مدت عفونت را کاهش دهد. همچنین، ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد. علاوه بر این، توصیه می‌شود که در خانه یا ماشین سیگار نکشید، زیرا باعث تشدید آسم در میان کودکان می‌شود. دود سیگار می‌تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی طولانی مدت شود.

کد خبر 629450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.