السودانی دستور ازسرگیری میانجیگری عراق بین ایران و عربستان را صادر کرد

پایگاه خبری العربی الجدید امروز دوشنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، دستور ازسرگیری میانجیگری کشورش بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان را صادر کرده است.

به گزارش ایمنا، پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از دو مسئول عراقی که به نام آنها اشاره‌ای نکرد، نوشت که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر، از فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، و تیمی از دفترش خواسته است تا تلاش‌های میانجیگرانه عراق بین تهران و ریاض را به‌منظور ترتیب دادن دیدار جدیدی بین طرف در برهه پیش‌رو از سر بگیرند.

یک مسئول بلندپایه در دفتر السودانی به العربی الجدید گفت که نخست‌وزیر عراق به فواد حسین و تیمی از دفترش دستور داده است تا تلاش‌های میانجیگرانه بین تهران و ریاض از طریق گشودن کانال‌های تماس‌ها بین دو طرف برای برگزاری دیداری جدید را از سر بگیرند.

این مسئول افزود که السودانی امیدوار است تا نخستین دستاورد خارجی خود در سطح خارجی را کسب کند.

بر پایه این گزارش، این مسئول همچنین تصریح کرد که السودانی از جزئیات و روند تحولات جلسات گفت‌وگوی گذشته (بین تهران و ریاض) و بارزترین نکات اختلاف و اشتراک مطلع شده است.

یک مسئول دیگر در وزارت خارجه عراق نیز در گفت‌وگوی تلفنی کوتاهی با العربی الجدید این اطلاعات را تایید کرد و گفت که برگزاری دور جدید گفت‌وگوها در وهله اول به ایرانی‌ها بستگی دارد.

بر پایه این گزارش، این مسئول در توضیح این امر افزود که سعودی‌ها پاسخ مثبتی به بازگشت گفت‌وگوها در سطحی پایین نشان دادند، اما ایرانی‌ها خواستار جدول زمان‌بندی و پرونده‌های مشخصی برای بحث و بررسی آنها هستند و هم‌زمان بر عدم تمایل خود برای بحث درباره پرونده‌های مشخصی بدون ذکر آنها تاکید می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد که السودانی پس از بازگشت از کنفرانس امان به بغداد دستور ازسرگیری میانجیگری (بین ایران و عربستان) را صادر کرد.

عراق تاکنون میزبان پنج دور از مذاکرات بین ایران و عربستان بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 629422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.