نمایندگان به‌صورت مشروط از پاسخ‌های محرابیان قانع شدند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز نمایندگان سوال‌کننده به‌صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر نیرو قانع شدند، گفت: عمده سوالات نمایندگان درباره افزایش ظرفیت نیروگاهی در مناطق مختلف کشور و آب و برق‌رسانی به روستاها بود.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی در تشریح جلسه امروز _ یکشنبه چهارم دی _ به حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان توانیر در کمیسیون متبوعش برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان اشاره و اظهار کرد: عمده سوالات نمایندگان درباره افزایش ظرفیت نیروگاهی در مناطق مختلف کشور بود. همچنین بر ضرورت برق‌رسانی به تعداد اندکی از روستاهایی که هنوز بدون برق هستند و آب‌رسانی به تعداد دیگری از روستاهای بدون آب تاکید شد؛ اما طبق گزارش ارائه‌شده از سوی وزیر نیرو، به‌زودی معدود روستاهای بدون آب و برق نیز از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در ادامه نمایندگان به وزارتخانه نیرو برای ارائه گزارش نهایی فرصت دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ سوالی به صحن ارائه نشد، ادامه داد: یکی دیگر از سوالات درباره مطالبات «صندوق توسعه ملی» از پروژه‌های نیروگاهی کشور بود. چراکه برخی از عدم تسویه‌حساب‌ها سبب شده صندوق به نیروگاه‌های جدید نامهربان باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل مقرر شد که کمیسیون انرژی نامه‌ای را به این صندوق ارسال کند تا گزارشی از آخرین وضعیت مطالبات صندوق از پروژه‌های نیروگاهی و میزان حمایت آن از نیروگاه‌های جدیدالاحداث ارائه دهند و براساس آن گزارش تصمیم‌گیری شود که آیا نیروگاه‌ها در بازپرداخت مطالبات خود اهمال‌کاری داشتند یا صندوق نسبت به پروژه‌هایی که در حمایت از بخش خصوصی مسئولیت دارد، کوتاهی کرده است.

کد خبر 629188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.