لزوم اقدام اورژانسی برای تامین مسکن و کاهش تراکم جمعیت

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای کنترل تورم و قیمت درحوزه مسکن باید اقدامات اورژانسی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _ یک‌شنبه چهارم آذر_ در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان که پیرامون هم‌اندیشی در خصوص مشکلات مسکن برگزار شد، اظهار کرد: امروزه مسکن به یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه‌های مردم تبدیل شده است، زیرا در شرایط کنونی بخش عمده‌ای از هزینه‌های یک خانواده به بخش مسکن اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات و بحران‌های متعدد در کشور ادامه داد: چنانچه حاکمیت بتواند طی دو تا سه سال آینده مشکل مسکن را رفع کند، بیشترین رضایت‌مندی را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هزینه مسکن باید در سبد خانوارها کاهش داده شود، گفت: برای کنترل تورم بخش مسکن اقدامات اورژانسی لازم است که در این راستا اقدام و تحرک حاکمیت در حوزه مسکن می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مباحث اقتصادی باشد.

وی در خصوص توجه به بخش مسکن، رونق اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله تولید، کنترل قیمت مسکن، اشتغال، بسترسازی زمینه ازدواج، کاهش آسیب‌های اجتماعی و … را به دنبال دارد، اضافه کرد: وظیفه مدیریت شهری تنها در خصوص امور شهری و خدماتی نیست، بلکه شورا ظرفیت خوبی در حوزه‌های مختلف حاکمیتی دارد که قانون به آنها آن اجازه می‌دهد در حوزه‌های مختلف خارج از مباحث شهرداری وارد شوند.

حیدری تصریح کرد: تعیین محدوده و حریم شهر از وظایف شورای اسلامی شهر است، در شرایط فعلی در راستای تأمین مسکن می‌توانیم به نحوی دست به شهرک سازی بزنیم که این اقدام نه‌تنها رونق اقتصادی و تولید را به دنبال دارد، بلکه نوعی سرمایه گذاری است و اقدامی از یک عملکرد خدمت خوب محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اینکه درصد نفر در هکتار جمعیت شهر همدان بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: این درصد یک بحران است و باید در راستای کاهش آن اورژانسی عمل کرد، مدیریت شهری می‌تواند در زمینه شهرک‌سازی وارد شود و می‌توان با جانمایی در نقطه‌ای از شهر برای ساخت شهرک در نظر گرفت و با مشارکت مالکان اقدام به ساخت آن کرد و این شهرک با رعایت تمام اصول و ضوابط شهرسازی در قالب معماری ایرانی اسلامی در ارتفاعات کم و ویلایی احداث شود.

کد خبر 629073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.