فدک، برترین قطار پنج ستاره ایرانی

در میان قطارهای متنوعی که در مسیرهای مختلف ارائه سرویس می‌کنند، قطار 5 ستاره فدک، به عنوان اولین قطار 5 ستاره ایرانی، با ارائه خدماتی در سطح خطوط هوایی روز دنیا، کاملاً متمایز است. 

شما در سفر با قطارهای پنج ستاره فدک، علاوه بر استفاده از تجهیزات رفاهی داخل کوپه ی قطار، از خدمات ارائه شده توسط مهمانداران آموزش دیده و حرفه ای نیز بهره مند می شوید.

این قطارها در سال ۱۳۹۳ از کشور آلمان وارد ایران شده و پس از انجام تغییرات فنی لازم جهت برآورده کردن نیازهای مسافران ایرانی به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور ملحق گردیده است. تمامی فعالیت های فنی و مهندسی صورت گرفته بر روی این قطارها با نظارت و تایید شرکتPross Ab کشور سوئیس بوده است.

انتخاب قطارهای 5 ستاره فدک به عنوان قطار برتر

بر اساس آخرین ارزیابی شرکت راه آهن، قطارهای فدک برای پنج سال متوالی بالاترین امتیاز را در بین شرکت‌های مسافربری ریلی داشته و در واقع بهترین عملکرد را در بین رقبای خود به نمایش گذاشته است. این ارزیابی با نظرسنجی مستقیم از مسافران قطارهای مختلف و در چندین حوزه متفاوت از جمله امکانات قطار، تهویه داخل قطار، رفتار و نحوه سرویس دهی کارکنان، پذیرایی و سرو غذا در طول سفر، وجود سرگرمی در داخل کوپه و پاسخگویی مهمانداران انجام می گیرد. در ادامه این گزارش به بررسی ویژگی‌هایی منحصر به فرد قطارهای پنج‌ستاره فدک، می پردازیم:

امکانات: در اولین مرحله، امکانات قطارهای موجود در مسیر ریلی کشور مورد بررسی قرار گرفته و در این ارزیابی قطارهای فدک با دارا بودن امکانات کامل توانسته بالاترین میزان رضایت مسافران (86.7 درصد) را کسب نماید. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • قابلیت حرکت با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • سامانه ی اعلام و اطفای حریق
  • راهنمای مسیر در بخش بیرونی واگن
  • پنل های نمایش اطلاعات مسافرین در بخش سرکلگی و ورودی کوپه ها
  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی
  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (600*1760)
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم

تهویه: یکی از مهمترین عوامل آسایش و راحتی مهمانان قطار در طول سفر، وجود هوای مطبوع در داخل کوپه است. در قطارهای فدک همواره هوای تازه جریان دارد و سرما و گرمای بیرون، در هوای معتدل داخل واگن تاثیری ندارد. طراحی سیستم تهویه مطبوع واگن های فدک با حساسیت ویژه ای انجام شده است. این سیستم افزایش کارایی زیادی نسبت به واگن های مشابه داشته و علاوه بر راندمان بالا، نهایت شرایط آسایش مسافر را طبق استاندارد های ASSHRE و UIC553 مهیا می کند. امکان کنترل دما در هر کوپه به صورت مجزا (از 22 تا 26 درجه) در فصول مختلف میسر است.

رفتار کارکنان: مهمانداران حاضر در قطارها بیشترین ارتباط با مسافران را داشته و سطح خدمات ارائه شده توسط ایشان عاملی مهم و تعیین کننده در میزان آسایش و رضایت مسافران خواهد بود. بر همین اساس فدک دپارتمان تخصصی انتخاب و آموزش پرسنل مجرب را برای ارائه سرویسی با سطح کیفی خطوط هواپیمایی روز دنیا ایجاد کرده است. مهمانداران فدک در آغاز سفر، در کنار درب ورودی سالن در انتظاران مهمانان هستند تا ضمن خوشامدگویی به مهمانان، با احترام و تواضع مهمانان را راهنمایی نمایند. مهمانداران فدک آموزش دیده اند تا با متانت و احترام درخواست های مهمانان را شنیده و سرویس های درخواستی را بدون کم و کاست انجام دهند. در زمینه میزبانی شایسته و رفتار کارکنان فدک توانسته 90.2 درصد رضایت مهمانانش را کسب کند.

فدک، برترین قطار پنج ستاره ایرانی

پذیرایی و سرو غذا در کوپه: یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در بالا بردن کیفیت سفرهای ریلی تنوع و کیفیت پذیرایی داخل کوپه است. بر همین اساس یکی از اولویت های مهم فدک، کیفیت و تنوع وعده های غذایی برای پذیرایی مناسب از مسافران است. وعده های پذیرایی قطارهای فدک توسط کترینگ ایرانی – اتریشی Dona طبخ و به کمک مهمانداران آموزش دیده سرو می شود. در طراحی منوی پذیرایی طبخ و سرو غذاهای اروپایی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی مدنظر ماست. تمام مواد غذایی در کترینگ Dona با استفاده از سیستم اتوماتیک وکیوم و ظروف یکبار مصرف، بسته بندی و به قطار منتقل می شود. مهمانان فدک می توانند در طول سفر به صورت نامحدود سرویس دهی نوشیدنی سرد و گرم را داشته باشند. به تایید گزارش رسمی راه آهن ج.ا.ا، قطارهای فدک 84.5 درصد رضایت را در زمینه کیفیت و تنوع پذیرایی در کوپه را کسب کرده است.

سرگرمی: قطار فدک، از فن آوری نوین نمایشگرهای هوشمند برای رفاه و سرگرمی مهمانان خود بهره می برد. اطلاعات سفر شامل مبدا و مقصد روی تابلوی LED بدنه و ورودی واگن درج می شود. در هر کوپه 2 نمایشگر 15 اینچی Full HD قرار دارد. این نمایشگرها و سیستم صوتی شبکه سنا در اختیار مهمانان است و امکانات گوناگون سرگرمی، ارتباطی، سیر و حرکت و خدمات را در اختیار مهمان و مهماندار قرار می دهد. مهمانان قطارهای فدک در طول مسیر می توانند از بین صدها فیلم و سریال موجود در IPTV ها، محتوای مورد علاقه خود را انتخاب نموده و با استفاده از هدست های اختصاصی تماشا نمایند. 83.4 درصد مهمانان از امکانات سرگرمی قطارهای فدک رضایت داشته اند.

پاسخگویی: در داخل قطار، فضای داخل کوپه در اختیار مهمان هاست و برای احترام به حریم شخصی، مهماندار تنها به خواست مهمانان حاضر می شود. در صورت تمایل، مهمانان فدک می توانند با استفاده از دکمه احضار مهماندار در داخل کوپه در هر زمان از طول سفر، مهمانداران را به داخل کوپه فرا بخوانند. همچنین واحد ارتباط با مشتریان فدک، به صورت کامل پاسخگوی تماس ها و خواسته های مهمانان فدک خواهد بود.

روند پاسخگویی به مهمانان در قطارهای فدک باعث ایجاد رضایتمندی 84 درصدی مهمانان شده است.

فدک، برترین قطار پنج ستاره ایرانی

دستاوردهای مهم قطارهای ستاره فدک

قطارهای 5 ستاره فدک، به عنوان اولین قطار 5 ستاره ایرانی، در طول هفت سال فعالیت خود توانسته است با توسعه خلاقانه خدمات در جهت رفاه هر چه بیشتر مهمانان خود، پرچمدار ارائه خدمات ممتاز در صنعت ریلی کشور باشد. در ادامه به برخی از دستاوردهای مهم این قطار 5 ستاره ایرانی اشاره ای خواهیم داشت:

        • در راستای ماموریت قطارهای 5 ستاره فدک در جهت مهیا ساختن کلیه ملزومات یک گردشگری ریلی، در سال 1396 این سازمان محصول "تورهای قطار با هتل" را ایجاد کرده و همکاری گسترده ای با هتل های بزرگ مشهد از جمله هتل قصر طلایی، هتل مدینع‌الرضا، هتل الماس 2، هتل سی نور و... را آغاز نمود. این خدمت در حال حاضر با طیف وسیعی از هتل ها در کلاس های خدماتی و قیمت های متنوع، توسعه یافته است. این تورها با امکانات و قیمت های متفاوت جهت استفاده کلیه اقشار جامعه طراحی و اجرا شده است. و از طریق سایت رسمی فدک (www.fadaktrains.com)، واحد فروش تلفنی فدک با شماره تماس 54824-021و یا کلیه آژانس های مسافرتی در دسترس هستند.
  • قطارهای 5 ستاره فدک در راستای ایجاد نشاط در فضای قطار در حین سفر، اقدام به ارائه کیک تولد و گل به مهمانان در اعیاد مذهبی می نماید. همچنین برای مهمانان ویژه خود مانند گروه های زوج دانشجویی نیز در طول سفر خدمات اهدای گل و کیک انجام می گیرد.
  • قطارهای 5 ستاره فدک در جهت ارائه زنجیره خدمات سفر به مهمانان خود اقدام به توسعه خدماتی از قبیل: ترانسفر مهمانان فدک به ایستگاه راه آهن از طریق همکاری با تاکسی های VIP و همچنین تاکسی‌های اینترنتی نموده و خدماتی مانند خدمات سوغات، گشت های نیمروزه رایگان در مقصد و خدمات تفریحی را برای مهمانان خود فراهم نموده است.
  • این سازمان در جهت تسهیل فرآیند خرید بلیت قطارهای فدک، اقدام به راه اندازی کانال های مختلف فروش نموده است. کانال هایی از قبیل:
  • سایت فدک
  • واحد فروش تلفنی
  • آژانس های گردشگری سراسر کشور
  • سایت های اینترنتی فروش بلیت
  • علاوه بر این شرکت قطارهای فدک توانسته است از طریق عقد قــرارداد با سازمان های مختلف دولتی و خصوصی، خدمات گردشگری خود را به طیف وسیعی از پرسنل این ارگان ها ارائه دهد.
  • قطارهای 5 ستاره فدک تنها قطار ایرانی است که اقدام به چاپ و انتشار ماهنامه اختصاصی خود نموده است. این ماهنامه به صورت رایگان در داخل قطار توزیع شده و برای شرکای تجاری فدک ارسال می گردد.
  • همچنین قطارهای فدک با تشکیل شبکه ای متنوع از شرکای تجاری خود، توانسته است در زمینه سوغات، رستوران، گشت های نیمروزه و ... در شهر مشهد، به مهمانان خود خدمت رسانی نماید.

ارتباط فدک با مخاطبان

در قطارهای 5 ستاره فدک، گفتگو با مخاطبان و شنیدن صدای مخاطب اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل به صورت مستمر برنامه هایی اجرا می شود تا مخاطبان بتوانند درباره خدمات فدک نظرات خود را اعلام نمایند. مخاطبان از دو طریق می توانند با فدک در تماس باشند:

  1. فرم های نظرسنجی

فرم های نظرسنجی به صورت فیزیکی و آنلاین برای مهمانان ارسال می شود. تا بدینوسیله دست اندرکاران قطارهای فدک بتوانند از آخرین نظرات مهمانان خود آگاه شده و نسبت به بروزرسانی قسمت های مختلف قطار و سرویس مدل اقدام نمایند.

  1. رسانه های فدک

فدک برنامه های متنوعی در شبکه های اجتماعی دارد؛ برنامه هایی مانند فرم های نظر سنجی توزیع شده در قطار، سایت فدک و.... . در اینستاگرام فدک، آخرین طرح ها و خدمات فدک به صورت روزانه اطلاع رسانی می شود. اعضای صفحه فدک در اینستاگرام می توانند به صورت مستمر در قرعه کشی ها و مسابقات طراحی شده شرکت کرده و از مسافرت رایگان با قطارهای 5 ستاره فدک لذت ببرند. در وب سایت فدک علاوه بر آشنایی با خدمات متنوع این قطار، مسافران می توانند به راحتی بلیت های خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند.

تمامی تلاش های فوق در جهت ساخت یک سفر راحت و ایمن برای مهمانان فدک صورت می گیرد. پرسنل قطارهای 5 ستاره فدک در این راه از تمام تلاش خود را خواهند کرد. امید است در این راه به یاری خداوند در پشتیبانی تک تک مهمانان گرامی فدک، موفق باشیم.

فدک، همسفر رویاهای شیرین شما

کد خبر 629065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.