تداوم نفوذ توده سرد طی ۳ روز آینده/ دمای اصفهان به صفر درجه رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از یکم دی‌ماه با نفوذ توده هوای سرد در استان، گفت: فعالیت این سامانه از فردا آغاز و تا اواخر روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه در بیشتر مناطق با شدت کاهش دما به‌ویژه در نیمه غربی استان تداوم دارد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در روز شنبه روی استان است. بر این اساس انتظار بارش برف و باران، مه‌آلودگی و کاهش دید افقی در بیشتر مناطق استان تا اواسط امروز پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق غربی، سردسیر و ارتفاعات استان اصفهان به‌صورت برف مورد انتظار است و از اواخر روز شنبه و در روز یکشنبه چهارم دی‌ماه پدیده مه‌آلودگی در بیشتر مناطق استان غالب خواهد بود، افزود: با خروج این سامانه کمینه دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش محسوسی خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص بیشترین بارندگی‌های برف شهرستان‌های این استان از شب گذشته تا صبح امروز، گفت: طی این مدت ارتفاع بیشترین بارش‌های برف به ترتیب در شهرستان فریدون‌شهر ۶۲ سانتی‌متر، فریدن ۶۰ سانتی‌متر، سمیرم ۳۴ سانتی‌متر، خوانسار ۲۴ سانتی‌متر، چادگان و داران ۲۳ سانتی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در کوهرنگ به ۷۲ سانتی‌متر رسیده است، تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون میزان بارندگی‌های حاصل از بارش برف در شهرستان فریدون‌شهر ۲۳ میلی‌متر و چادگان ۲۷ میلی‌متر گزارش شده است.

معتمدی درباره بیشترین بارش باران شهرستان‌های استان اصفهان از شب گذشته تا صبح امروز، اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان داران با ۱۹ میلی‌متر و شهر اصفهان با ۱۱ میلی‌متر ثبت شده است.

وی با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از یکم دی‌ماه با نفوذ توده هوای سرد در سطح استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه از فردا آغاز و تا اواخر روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه در بیشتر مناطق با شدت کاهش دما به‌ویژه در نیمه غربی استان تداوم دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان معابر عمومی و سطح جاده‌ها از اثرات نفوذ توده هوای سرد در استان است، افزود: افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد، همچنین مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها نیز توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان کاهش محسوسی دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌ها امروز به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 628805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.