فریدن رکورددار بارش‌ برف/راننده‎‌ها مراقب یخ‌زدگی و مه‌گرفتگی جاده‌ها باشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میزان بارندگی‌های برف از شب گذشته تاکنون در شهرستان فریدن به ۶۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات این شهرستان بین ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر گزارش و ثبت شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره ورود سامانه بارشی برف و نفوذ توده هوای سرد به استان اصفهان، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها از شب گذشته بارش برف مناطق غرب و جنوب استان را در بر گرفته است و با بارش‌های شدید همچنان در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بوئین‌ومیاندشت، گلپایگان، خوانسار، تیران‌وکرون و سمیرم ادامه دارد.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌های برف از شب گذشته تاکنون در شهرستان فریدن به ۶۰ سانتی‌متر، افزود: با شدت بارش برف در ارتفاعات این شهرستان بین ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر گزارش و ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با تداوم بارش برف از شب گذشته تاکنون در شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، بوئین‌میاندشت، گلپایگان، خوانسار، تیران‌وکرون و سمیرم بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: تمام راه‌های اصلی شهرستان‌های برف‌گیر باز است و هیچ مشکلی در تردد وسایل نقلیه وجود ندارد. عملیات برف‌روبی و بازگشایی جاده‌های شهرستان‌ها ذکر شده از نخستین ساعات بارش برف، آغاز و تاکنون ادامه دارد.

شیشه‌فروش افزود: به تمام رانندگان خودروهای سواری و شهروندان توصیه می‌شود، از تردد غیرضروری در مناطق برف‌گیر خودداری کنند و در صورت عبورومرور در محورهای شهرستان فریدن به الیگودرز از زنجیر چرخ استفاده کنند. روستاهای پشتکوه دوم نیز به علت برف و کولاک شدید مسدود، اما راه‌های اصلی باز است.

وی درباره تصادفات اخیر با برف‌گیر شدن راه‌های اصلی، محورهای مواصلاتی و لغزندگی جاده‌ها در شهرستان‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با شدت برف و کولاک و کاهش دید تاکنون در محورها و جاده‌های استان ۱۰ مورد انحراف از جاده به‌ویژه در محورهای فریدن_الیگودرز و چادگان بدون مصدومیت و حادثه‌ای دلخراش گزارش شده است. به رانندگان توصیه می‌شود که با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها به هنگام تردد در جاده‌ها مراقب یخ‌زدگی و مه‌گرفتگی باشند.

کد خبر 628733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.