پویایی سمنان به عنوان نماینده ایران در مجمع شهرهای راه ابریشم

اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در راستای پویایی سمنان به عنوان نماینده ایران در مجمع شهرهای راه ابریشم با برخی از اهالی قلم این شهر نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در راستای پویایی این شهر به عنوان نماینده ایران در مجمع شهرهای راه ابریشم با برخی از اهالی قلم شهر سمنان نشست مشترک برگزار کردند.

در این نشست ابتدا بر ایجاد همکاری با کشورهایی که شباهت‌ها و قرابت‌های فرهنگی ادبی با شهرهای ایران در حوزه راه ابریشم دارند، تاکید شد و موضوعاتی از جمله ایجاد کمیته پژوهشی تاریخ و جغرافیا با نگاه به مرزهای ایران فرهنگی که کشورهایی همچون تاجیکستان، پاکستان، افغانستان و ازبکستان است و از ایران با مرزهای جغرافیای سیاسی متفاوت و گسترده‌تر است، بحث و تبادل نظر شد.

همچنین موضوعاتی همچون اهمیت تردد قطار، آزادراه حرم تا حرم، ایده طراحی شهر جدید در منطقه آهوان و تقویت زیرساخت‌های اقتصاد گردشگری در راستای ظرفیت‌های موضوع گردشگری راه ابریشم در کنار کاروانسراهای در مسیر، بالا بردن ظرفیت گردشگری روستایی، مدیریت آب، اهمیت کار گروهی با نگاه‌های تخصصی و تلاش برای اجرا، ماندگاری و پویایی ایده‌ها و تبدیل گفتمان‌ها به اجرا عنوان شد.

به گزارش ایمنا، ماه گذشته در نشستی که در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور معاونت این وزارت برگزار شد، سمنان به عنوان نماینده ایران در مجمع شهرهای راه ابریشم تعیین شد.

کد خبر 628702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.