گلایه شهروندان گرگانی از اجرا نشدن طرح کمربندی+ پاسخ شهردار

شهروندان گرگانی نسبت به اجرا نشدن طرح کمربندی که موجب ترافیک سنگین، تصادفات و تخریب تاسیسات و زیرساخت‌های شهری شده است، گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک مشکل ۱۲ ساله در شهر گرگان به دلیل نبود کمربندی وجود دارد. آلودگی صوتی، تردد خودروهای سنگین از داخل شهر، افزایش ترافیک و تخریب تأسیسات و زیرساخت‌های شهری تنها بخشی از مشکلات نبود کمربندی است که تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده و خسارت‌های جانی و مالی برای آنها در پی داشته است.

شهروندان گرگانی می‌گویند سال ۱۳۸۸ کلنگ پروژه کمربندی بر زمین خورد و جزو مصوبات ملی شد تا با تخصیص اعتبار دولتی اجرایی شود، اما نبود اعتبار این پروژه مهم را مسکوت نگه داشته است. با توجه به گردشگر پذیر بودن گرگان و وجود این شهر در محور مواصلاتی تهران - مشهد، با اجرای طرح کمربندی از بار ترافیکی سنگین شهر کاسته می‌شود.

آنان تاکید می‌کنند علی رغم تصادفاتی که در بزرگراه شهید کلانتری رخ می‌دهد، اما هنوز اقدامی برای تکمیل کمربندی شهر انجام نشده است.

عده‌ای از شهروندان گرگان در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به مسکوت ماندن پروژه کمربندی شهر و خطرات جانی و آلودگی صوتی که شهروندان را تهدید می‌کند، اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه نخست کمربندی / تکمیل طرح نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان در این خصوص به خبرنگار ایمنا، گفت: احداث کنار گذر شهرها از وظایف وزارت راه و شهرسازی است، در این زمینه پیگیری‌ها از سوی نمایندگان شهر گرگان در مجلس، استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی به عنوان دبیر شورای هماهنگی انجام شده است.

وی افزود: قطعه نخست پروژه کنار گذر شهر گرگان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و قابلیت این را دارد که با تخصیص اعتبار به بهره‌برداری برسد، با بهره‌برداری از قطعه نخست ترافیک جرجان به میدان شهید قندهاری منتقل می‌شود؛ لذا برای اینکه از این معضل رهایی پیدا کنیم باید قطعه دوم نیز اجرایی شود.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: قطعه دوم ۱۲.۵ کیلومتر است و حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با مدیر کل راه و شهرسازی گرگان در این خصوص صحبت کرده‌ایم.

سیدالنگی تاکید کرد: چنانچه وزارت راه و شهرسازی به تنهایی بخواهد این میزان اعتبار را تخصیص دهد، مردم گرگان باید ۲۰ سال دیگر منتظر بهره‌برداری از این پروژه بمانند؛ لذا درخواست داریم واگذاری پروژه به بخش خصوص انجام شود.

وی اضافه کرد: در حال رایزنی برای واگذاری طرح به بخش خصوصی هستیم تا در یک بازه زمانی چهار تا پنج ساله قطعه دوم کمربندی اجرا شود و بار ترافیک سنگین از داخل شهر گرگان عبور نکند، چراکه هزینه‌های زیادی برای شهرداری و شهروندان در پی داشته است.

کد خبر 628694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.