تقویت ناوگان اتوبوس‌های الکتریکی در نیوزلند

افزودن تعداد ۱۶ دستگاه اتوبوس الکتریکی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرایست‌چرچ نیوزلند در آینده نزدیک، تعداد کل این خودروها را به ۴۴ دستگاه خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کرایست‌چرچ از به صفر رساندن انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل عمومی تا سال ۲۰۳۵ خبر داده‌اند و در نظر دارند برای تحقق هدف خود، در مرحله اول تمام اتوبوس‌های شهر را با نوع الکتریکی جایگزین کنند. در حال حاضر، ۲۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی شهر را خودروهای الکتریکی تشکیل داده که این امر به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک زیادی کرده است. در واقع، گزارش‌ها حاکی از آن است که کاربران اتوبوس‌های الکتریکی از تردد به وسیله این خودروها بسیار احساس رضایت می‌کنند و جالب‌تر اینکه، دوچرخه‌سواران نیز مدعی شده‌اند از تنفس هوای پاک در اطراف این وسایل نقلیه نهایت لذت را تجربه می‌کنند.

مدیران کرایست‌چرچ پیش‌بینی کرده‌اند که وارد کردن اتوبوس‌های الکتریکی به ناوگان حمل‌ونقل شهری تا سال ۲۰۲۳، کاهش ۱۸ درصدی انتشار گازهای آلاینده هوا را در پی داشته باشد که این مقدار برابر با ذخیره سالانه ۲۴۰۰ تنی دی‌اکسید کربن خواهد بود. علاوه بر این، تردد اتوبوس‌های الکتریکی کاهش ۱۶ هزار کیلوگرمی انتشار نیتروژن‌اکسید و ۱۴۰ کیلوگرمی ذرات معلق در هوا را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه آن، کیفیت هوای شهر به طور قابل‌توجهی بهبود را تجربه خواهد کرد، ضمن این‌که دمای هوای کرایست‌چرچ نیز کاهش خواهد یافت.

تقویت ناوگان اتوبوس‌های الکتریکی در کرایست‌چرچ

اتوبوس‌های الکتریکی جدید کرایست‌چرچ با یک‌بار شارژ می‌تواند مسیری به طول ۴۰۰ کیلومتر را طی کند و به همین دلیل برای مسیرهای طولانی مانند اوکلند، بزرگ‌ترین شهر نیوزلند و ولینگتون پایتخت این کشور نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت که البته در میانه مسیر باید دوباره شارژ شود. مدیران کرایست‌چرچ ادعا کرده‌اند که با وجود قابلیت طی کردن مسیر ۴۰۰ کیلومتری با یک بار شارژ اتوبوس‌های الکتریکی، این خودروها در هر روز تنها مسیری ۳۰۰ کیلومتری را طی خواهد کرد.

ورود این اتوبوس‌ها به کرایست‌چرچ نه‌تنها افزایش رضایتمندی شهروندان از عبور و مرور به وسیله حمل‌ونقل عمومی را به دنبال خواهد داشت، بلکه از طریق کاهش انتشار گازهای آلاینده در به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی در سراسر زمین نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 628651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.