تلاش زلنسکی برای متقاعد کردن کنگره آمریکا به ادامه کمک‌ها به اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین در اولین سفر به خارج از کشورش از زمان آغاز حمله روسیه، در جلسه دو مجلس کنگره آمریکا از قانون‌گذاران ایالات متحده خواست تا به حمایت‌هایشان ادامه دهند. برخی از جمهوری‌خواهان در این جلسه شرکت نکردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، سفر خود به واشنگتن را با درخواست از کنگره برای تصویب نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار کمک اضافی به کشورش آغاز کرد. او گفت که «تصویب سریع این بودجه نه تنها نفوذ روسیه در منطقه را متوقف می‌کند، بلکه به طور کلی دموکراسی را حفظ می‌کند.»

زلنسکی در این جلسه مشترک کنگره، تقریباً ۲۵ دقیقه صحبت کرد و شمه‌هایی از شوخ طبعی را با التماس برای امنیت و ثبات آینده اوکراین در هم آمیخت. او سخنرانی خود را به زبان انگلیسی ایراد کرد تا تأثیر بیشتری بگذارد. زلنسکی تلاش داشت تا قانون‌گذاران آمریکایی جمهوری‌خواه را برای ارائه کمک هنگفت نظامی به کشورش متقاعد کند.

رئیس‌جمهوری اوکراین که هنگام ورود به این مجلس با تشویق ایستاده قانونگذاران مواجه شد، گفت: برای من افتخار بزرگی است که در کنگره آمریکا حضور دارم و با شما و همه آمریکایی‌ها صحبت می‌کنم. در برابر همه سناریوهای بد و تاریکی، اوکراین سقوط نکرد. اوکراین زنده و سرزنده است. ما روسیه را در نبرد برای اذهان جهان شکست دادیم.

زلنسکی با تکرار یکی از معروف‌ترین عبارات وینستون چرچیل که با تشویق همراه شد، گفت: اوکراین خطوط خود را حفظ می‌کند و هرگز تسلیم نخواهد شد.

زلنسکی روز چهارشنبه از قانونگذاران آمریکایی خواست تا همه اختلافات خود را کنار بگذارند و پشت سر اوکراین متحد شوند و در عین حال از تصویب لایحه هزینه‌ای ۱.۷ تریلیون دلاری که شامل ۴۵ میلیارد دلار کمک نظامی و سایر کمک‌های در نظر گرفته شده برای کی‌یف در سال ۲۰۲۳ است، حمایت کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانش از تمام کسانی که برای آزادی و عدالت ارزش قائل هستند، قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: برای من مایه خوشحالی است که اولین پیروزی مشترک خودمان را به اشتراک می‌گذارم؛ ما روسیه را در ذهن جهانیان شکست دادیم. من قدردان حمایت قانونگذاران آمریکا از کی‌یف مقابل مسکو، هم به لحاظ نظامی و هم مالی هستم اما تسلیحات بیشتری برای شکست روسیه در میدان نبرد نیاز است. ما توپخانه داریم، بله و ممنون ولی آیا این کافی است؟ صادقانه بگویم، نه‌چندان. توپخانه و مهمات بیشتری نیاز است.

زلنسکی خواستار اتحاد پیش از انتقال قدرت در کنگره آمریکا و روی کار آمدن جمهوری‌خواهان در سال آینده در مجلس نمایندگان آمریکا شد. حمایت کنگره آمریکا از کمک به اوکراین عمدتاً دو حزبی بوده است، اما جمهوری‌خواهان به طور فزاینده‌ای از حجم هزینه‌ها و نبود نظارت برای جلوگیری از سوءاستفاده انتقاد می‌کنند. ولودیمیر زلنسکی گفت: پول شما صدقه نیست. این سرمایه‌گذاری در امنیت جهانی و دموکراسی است که ما به مسئولانه‌ترین شکل آن را مدیریت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین که تنها ۱۰ ساعت در واشنگتن بود، افزود: این نبرد علیه استبداد ضد دموکراتیک را نمی‌توان مسکوت نگاه داشت یا به تعویق انداخت، نمی‌توان آن را نادیده گرفت به امید اینکه اقیانوس یا چیز دیگری محافظت ایجاد کند. خیلی چیزها به دنیا بستگی دارد. خیلی چیزها در دنیا به شما بستگی دارد.

او همچنین پرچمی از اوکراین را به قانونگذاران آمریکایی هدیه داد که امضای سربازان اوکراینی در شهر جنگ‌زده باخموت، در خط مقدم نبرد با روسیه را داشت.

کد خبر 628450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.